Yhdenvertaisuus

Yhdenvertaisuus, syrjinnän ehkäisy ja kaikkien tasavertainen huomioon ottaminen ovat frisbeegolfyhteisössä toimimisen perusperiaatteita. Frisbeegolfliitto edistää lajikulttuuria, jossa on tarjolla jokaiselle taustasta riippumatta mahdollisuuksia kehittyä sekä nauttia samalla yhdessäolosta ja yhteisöllisyydestä, kunnioittavassa ja sallivassa ympäristössä.

Yhdenvertaisuussuunnitelma

Yhdenvertaisuustyö perustuu liiton kevätkokouksen vuonna 2018 vahvistamaan yhdenvertaisuussuunnitelmaan.

Tutustu liiton yhdenvertaisuussuunnitelmaan.

PREACT-hanke – kysely avoinna 2.11.2018 saakka

Hankkeen esittely: Jyväskylän yliopiston liikuntatieteellisessä tiedekunnassa on käynnistynyt 3-vuotinen tutkimushanke nimeltä PREACT.  Tutkimuksen ensimmäisessä vaiheessa toivomme (kilpa)urheilijoiden, harrasteliikkujien, valmentajien ja ohjaajien vastaavan nimettömänä kyselyyn, joka antaa hankkeelle tietoa  kuluvan vuoden aikanaitse koetusta tai liikuntaympäristössä havaitusta kiusaamisesta ja muusta syrjinnästä sekä  syrjinnän koetuista seurauksista. PREACT- hankkeella on Jyväskylän eettisen toimikunnan puolto. Kyselyyn on mahdollista vastata suomeksi tai ruotsiksi. Hanketta rahoittaa Opetus- ja kulttuuriministeriö sekä Jyväskylän yliopisto ja johtaa urheilupsykologi, liikuntatieteilijä Marja Kokkonen (marja.kokkonen@jyu.fi; 050 – 3829 335), joka antaa sinulle mielellään tästä kyselystä tai koko tutkimushankkeesta lisätietoja.

Pääset vastaamaan URHEILIJOILLE JA LIIKUNNAN HARRASTAJILLE  tarkoitettuun kyselyyn suomeksi tästä linkistä.

Här kan du svara på det elektroniska frågeformular för IDROTTARE OCH MOTIONÄRER på svenska.

URHEILUVALMENTAJIEN JA OHJAAJIEN kyselyyn pääset vastaamaan tästä linkistä.

Här kan du svara på det elektroniska frågeformular för IDROTTSTRÄNARE OCH INSTRUKTÖRER på svenska.

Et ole yksin -palvelu

Väestöliiton ja suomalaisen urheilun Et ole yksin -yhteishankkeessa edistetään jokaisen oikeutta nauttia urheilusta turvallisesti sekä tulla kohdelluksi tasa-arvoisesti ja kunnioittavasti.

Oletko sinä kohdannut epäasiallista käytöstä tai häirintää urheilussa?

Älä jää kokemuksesi kanssa yksin. Et ole yksin -palvelu tarjoaa ilmaista tukea puhelimessa ja chatissa.

Tutustu Et ole yksin -nettisivuihin.

Syrjinnästä vapaa alue

Syrjinnästä vapaa alue -merkillä kerrotaan, että organisaatiossa halutaan suhtautua syrjintään ja yhdenvertaisuuteen vakavasti. Merkki on vain pieni ele, mutta se voi auttaa syrjintään liittyvien kysymysten esille nostamisessa.

Haastamme seurat liittymään mukaan Syrjinnästä vapaa alue -kampanjaan!

Mukana ovat jo:

• Joen Liitokiekko