Lisenssi ja vakuutus 2021

6. Monijäsenyys liiton jäsenseuroissa

1. Näin liityt frisbeegolfseuran tai -jaoston jäseneksi

Palveluun rekisteröityminen

Kaikkien jäsenseurojen frisbeegolfaavien jäsenten tulee liittyä Suomisport-järjestelmän käyttäjiksi. Rekisteröityneet käyttäjät voivat liittyä järjestelmässä oman jäsenseuransa jäseneksi sekä halutessaan ostaa myös  SFL:n kilpailulisenssin ja/tai frisbeegolfin Sporttiturva-vakuutuksen.

Palveluun voi rekisteröityä joko osoitteessa www.suomisport.fi tai Suomisport-mobiilisovelluksessa. Palveluun rekisteröidytään ja kirjaudutaan myöhemmin uudelleen sähköpostin tai tekstiviestin kautta saadulla kertakirjautumiskoodilla.

Apua? Suomisportiin rekisteröitymisen pikaohjeen löydät täältä.

Liiton varsinaisia jäseniä ovat liiton hallituksen hyväksymät rekisteröidyt jäsenseurat. Suomen frisbeegolfliitto ei ota vastaan suorajäsenyyksiä.

Suomisport-järjestelmässä seuran jäseneksi liitytään joko ostamalla palvelusta seuran jäsenyyden, tai vaihtoehtoisesti seuran yhteyshenkilö lisää sinut jäseneksi järjestelmään. Seuran jäsenmaksusta peritään syyskokouksessa määritelty liiton jäsenmaksuosuus (vuonna 2021: aikuinen 4 € + transaktiokulu 1,5 € ja juniori 3 € + transaktiokulu 1,5 €).

Jäsenyysasioissa ja -ongelmatilanteissa, ota yhteyttä ensisijaisesti seurasi jäsenvastaavaan.

Ohje jäsenyyden ja kilpailulisenssin hankintaan Suomisportista.

2. Näin hankit liiton kilpailulisenssin Suomisportista

Suomalaisella pelaajalla on oltava voimassa oleva liiton kilpailulisenssi osallistuakseen liiton alaisiin kilpailuihin. Professional Disc Golf Associationin jäsenyys eli PDGA-jäsenyys sisältyy Suomisportista ostettavan kilpailulisenssin hintaan. Voit hankkia kilpailulisenssin Suomisportista, kun olet liittynyt jäseneksi johonkin liiton jäsenseuroista. Vuoden 2021 kilpailulisenssi on voimassa ostohetkestä alkaen ja 31.12.2021 saakka.

• Aikuisen (v. 2002 tai aiemmin syntyneet) kilpailulisenssi 2021: 62 € + transaktiokulu 1,5 €
  • Juniorin (v. 2003 tai myöhemmin syntyneet) kilpailulisenssi 2021: 32 € + transaktiokulu 1,5 €. Alle 13-vuotiailla pitää aina olla vanhempi tai huoltaja mukana lisenssikilpailun kierroksella riippumatta siitä missä luokassa he pelaavat (Kilpailuopas 1.13)
  • HUOM! PDGA-jäsenyyden ostaminen suoraan PDGA:lta ei vaikuta liiton kilpailulisenssin hintaan.

Ohje jäsenyyden ja kilpailulisenssin hankintaan Suomisportista.

Yhteydenotot ongelmatilanteissa: oman seuran jäsenvastaava tai toiminnanjohtaja@frisbeegolfliitto.fi

Ohje lisenssin voimassaolon päivityksestä Disc Golf Metrixiin löytyy alempaa tältä sivulta.

Lisenssin peruutus/maksujen palautus: Lisenssiostoista ei palauteta rahoja jälkeenpäin. Vakuutuksesta voi olla suoraan yhteydessä vakuutusyhtiöön.

Lisämaksusta lisenssin yhteyteen voi tilata:

• 30 euron lisähintaan PDGA-kiekon ja -minin. SFL ei vastaa toimitettavan kiekkopaketin sisällöstä, kiekot toimittaa PDGA niiden saatavuuden mukaan.
  • PDGA:n Discgolfer-lehden 40 euron vuosihintaan.

Lisätuotteita voi tilata vain välittömästi ennen oman kilpailulisenssin ostoa, jotta ne ehtivät samaan tilaukseen PDGA-jäsenyyden tilaamisen/uusimisen kanssa. Lisätuotteita voi tilata vain, jos hankkii SFL:n kilpailulisenssin.

PDGA-lisätuotteita voi tilata Suomisportin tilaussivun kautta (linkki alla). Huomioithan, että lisätuotteet on tilattava erikseen ennen SFL:n kilpailulisenssin hankintaa.

Linkki lisätuotteisiin Suomisportissa.

3. Näin ostat Sporttiturva 2021 -vakuutuksen

Päivitetään ennen vakuutusmyynnin alkua

4. Näin päivität lisenssin voimaan Disc Golf Metrixissä

1. Osta ensin seurasi jäsenyys Suomisportista joko osoitteesta www.suomisport.fi tai Suomisport-mobiilisovelluksesta. Tämän jälkeen pystyt ostamaan järjestelmästä myös kilpailulisenssin.

2. Tilauksen jälkeen SFL-lisenssisi on voimassa. Liitto syöttää lisenssiin sisältyvän PDGA-jäsenyytesi voimaan tämän jälkeen (Huom! Mahdollinen viive). Saat syötön jälkeen suoraan vahvistusviestin PDGA:n järjestelmästä.

3. Lisää PDGA-numerosi myös Suomisport-profiiliisi heti, kun sinulla on PDGA-numero on. Löydät Suomisport-profiilisi lajikohtaisista lisätiedoista paikan numeron lisäämiselle lisenssioston jälkeen. Pääset täyttämään PDGA-numeron (pelkkä numero, ei #-etuliitettä) profiiliisi kirjautumalla Suomisportiin osoitteessa www.suomisport.fi.

Omalta etusivultasi löytyy lisenssioston jälkeen kohta ”lajikohtaiset lisätiedot”. Voit täyttää numeron klikkaamalla kohtaa ”PDGA:”. Huom! Täyttökohta näkyy vain palvelun selainversiossa.

4. Kun olet lisännyt PDGA-numerosi Suomisportiin, Metrix pystyy havaitsemaan lisenssisi tämän jälkeen yhden yön viiveellä. Lisää oma Sportti-ID-numerosi, PDGA-numerosi sekä syntymävuotesi Metrixin tietoihisi.

Huomaathan, että Metrix tunnistaa lisenssisi voimassaolon vain, mikäli kaikki edellä mainitut asiat on kunnossa.

5. Toimitsijatestin (PDGA Certified Official) suorittaminen

SFL edellyttää PDGA:n toimitsijatestin suorittamista SM-kisojen kilpailunjohtajilta, sekä kaikilta PDGA:n alaisten kilpailujen johtajilta. Toimitsijatestin suorittaminen on myös vaatimus Major-tasoisten kisojen pelaajille, kaikille SM-pelaajille sekä pro-tourin kilpailijoille. Kaikille muille kotimaisten kisojen kilpailunjohtajille ja lisenssipelaajille toimitsijatestin suorittamista suositellaan.

Testi on lyhyt nettilomakkeella suoritettava monivalintatehtävä, jossa voit käyttää apunasi sääntökirjaa ja kilpailuopasta. SFL tarjoaa sääntökokeet jokaiselle nimetylle kilpailunjohtajalle (TD) ja apulaiskilpailunjohtajalle (apu-TD). Ilman sanktioidun kilpailun TD-statusta koe maksaa 10 €.

Ota yhteys PDGA:n maakoordinaattori Tapani Auluun tai toiminnanjohtaja Anniina Ihamäkeen, mikäli sinulta puuttuu toimitsijakoe ja olet nimetty TD:ksi kilpailuhakemuksessa.

6. Monijäsenyys liiton jäsenseuroissa

Yksittäinen henkilö voi olla samanaikaisesti jäsenenä niin monessa seurassa kuin hän haluaa. Seurojen omat säännöt määrittelevät nämä jäsenyysehdot.

Jokainen SFL:n jäsenseuran jäsen voi kuitenkin edustaa vain yhtä seuraa liiton alaisissa kilpailuissa. Edustusseura määrittyy Suomisportissa lisenssin ostamisen yhteydessä ilmoitetun seuran mukaan. Lisenssinoston yhteydessä ilmoitettuun seuraan on maksettava myös seuran jäsenmaksu.

Edustusjäsenyyden siirto:

Suomisport-järjestelmässä seurasiirron pystyy tekemään liiton toiminnanjohtaja Anniina Ihamäki (toiminnanjohtaja@frisbeegolfliitto.fi).