Koulutusmateriaalit

Oheiset materiaalit on tarkoitettu kaikkien vapaaseen käyttöön. Muistathan kuitenkin mainita mistä oppimateriaalit ovat peräisin, jos käytät niitä opetuksessa tai julkaiset niitä itse.

Junnufriba.fi

Junnufriba.fi-sivusto sisältää vinkkejä mielekkäiden junnuharkkojen pitämiseen. Sivustolta löytyy tietoa harkkojen organisoinnista, välineistä ja sisällöistä, sekä ohjaajakoulutuksesta.

Fribagolfopas

Lataa opas PDF-muodossa. Kirjaa on saatavilla myös painettuna toiminnanjohtajalta: toiminnanjohtaja@frisbeegolfliitto.fi

Tekniikkakoulu seurojen junioritoimintaan

Frisbeegolfin tekniikkakoulu on Suomen frisbeegolfliiton jäsenseurojen junioritoimintaa varten tuotettu lajiharjoittelun tukimateriaali. Tekniikkapankin tarkoituksena on tukea jäsenseurojen junioritoimintaa, sekä toimia ohjaajien työkaluna lajiharjoittelussa. Tekniikkakoulu syntyi osana Leo Piirosen opinnäytetyötä vuonna 2020.

Tekniikkakoulu koostuu yhteensä kymmenestä frisbeegolfin heittotekniikkaan liittyvästä aihealueesta.

Aiheet 1-5 ovat tarkoitettu aloittelijoille sekä vasta-alkajille:

• Rystyheitto
  • Kämmenheitto
  • Puttaaminen
  • Rystyheiton heittokulmat
  • Kämmenheiton heittokulmat

Aiheet 6-10 on tarkoitettu jo hieman pidempään harrastaneiden opettamiseksi.

• Vauhdinotto
  • Vauhdinoton suuntaus
  • Upsit
  • Rollerit
  • Hyzerflip-heitto

“Toivon, että materiaalista olisi seuroille mahdollisimman paljon hyötyä. Materiaalin ympärille voi vapaasti rakentaa kaikenlaista toimintaa juniorien lajitreeneistä matalan kynnyksen lajikokeiluihin.” -Leo Piironen

Frisbeegolfin tekniikkakoulun verkkomateriaalin löydät täältä.

Tekniikkakouluopasta saa myös painettuna toiminnanjohtajalta.

Keskustelua tekniikkapankista voit käydä Leon kanssa sähköpostitse: leo.piironen@frisbeegolfliitto.fi

Muita koulutusmateriaaleja

Lajiin liittyvät tutkimukset ja opinnäytteet

Tutkimukset ja opinnäytteet löydät täältä: Lajiin liittyvät tutkimukset ja opinnäytteet – Suomen frisbeegolfliitto