Vastuullisuus

Suomen frisbeegolfliitto ry ei hyväksy minkäänlaista häirintää tai epäasiallista kohtelua jäsenseuroissaan tai omissa tapahtumissaan. Jokaiselle tulee turvata turvallinen ympäristö harrastaa ja toimia lajin parissa.

Yhdenvertaisuus

Yhdenvertaisuus, syrjinnän ehkäisy ja kaikkien tasavertainen huomioon ottaminen ovat frisbeegolfyhteisössä toimimisen perusperiaatteita.

Yhdenvertaisuussuunnitelma

Yhdenvertaisuustyö perustuu liiton kevätkokouksen vuonna 2018 vahvistamaan yhdenvertaisuussuunnitelmaan.

Tutustu liiton yhdenvertaisuussuunnitelmaan.

Turvallisen seuran tarkistuslista

SUEK on laatinut urheiluseurojen yhdenvertaisuus- ja syrjinnän ehkäisy -työn tueksi turvallisen seuran tarkistuslistan.

Tutustu tarkistuslistaan.

Lupa välittää, lupa puuttua -opas

Olympiakomitean luoman oppaan tarkoituksena on kertoa sukupuolisesta ja seksuaalisesta häirinnästä liikunnassa ja urheilussa toimiville aikuisille – vanhemmille, valmentajille, ohjaajille, seurajohtajille, opettajille, järjestötyöntekijöille, liikuntapaikkahoitajille ja muille lasten ja nuorten liikuntatoiminnasta vastaaville. Pyrkimyksenä on tarjota menettelyohjeita turvallisen harjoitteluympäristön luomiseksi sekä ohjeita puuttua häirintään, jos sellaista ilmenee.

Tutustu uudistettuun oppaaseen.

Et ole yksin -palvelu

Väestöliiton ja suomalaisen urheilun Et ole yksin -yhteishankkeessa edistetään jokaisen oikeutta nauttia urheilusta turvallisesti sekä tulla kohdelluksi tasa-arvoisesti ja kunnioittavasti.

Oletko sinä kohdannut epäasiallista käytöstä tai häirintää urheilussa?

Älä jää kokemuksesi kanssa yksin. Et ole yksin -palvelu tarjoaa ilmaista tukea puhelimessa ja chatissa.

Tutustu Et ole yksin -nettisivuihin.

Syrjinnästä vapaa alue

Syrjinnästä vapaa alue -merkillä kerrotaan, että organisaatiossa halutaan suhtautua syrjintään ja yhdenvertaisuuteen vakavasti. Merkki on vain pieni ele, mutta se voi auttaa syrjintään liittyvien kysymysten esille nostamisessa.

Haastamme seurat liittymään mukaan Syrjinnästä vapaa alue -kampanjaan!

Liiton kurinpitosäännöt

Antidoping

Antidopingohjelma

Tutustu liiton antidopingohjelmaan.

Hyödyllisiä linkkejä

SUEKin antidopingohje urheilijoille

Kielletyt aineet ja menetelmät

• Urheilija on aina itse vastuussa käyttämistään aineista, eikä tietämättömyys saa olla syy dopingrikkomukseen. SUEKin sivuilta löytyy luettelot urheilussa kielletyistä aineista ja menetelmistä.

Dopingvalvonta – Ohjeet kilpailunjärjestäjälle

• Dopingtestit tehdään kilpailuissa pääsääntöisesti ennalta ilmoittamatta. Isojen kilpailuiden järjestäjän tulee olla varautunut dopingvalvontaan esimerkiksi dopingtesteihin soveltuvalla pienellä tilalla.

Urheiluyhteisön vastuullisuusohjelma 2020-2024

Suomen frisbeegolfliitto on Olympiakomitean varsinainen jäsen. Urheiluyhteisö on rakentanut ensimmäistä kertaa yhteisen vastuullisuusohjelman vuosille 2020-2024. Ohjelma on laadittu tiiviissä yhteistyössä lajiliittojen kanssa.