Liity seuraan ja hanki kilpailulisenssi

Näin liityt seuraan

Liittyminen frisbeegolfseuraan kannattaa, jos pelikertojasi ei voi laskea enää yhden käden sormilla. Seuran jäsenenä hyödyt monista erilaisista eduista, mutta pääset myös vaikuttamaan lajin kehitykseen.

Frisbeegolfseuroja löytyy Suomesta yli 200. Lajin harrastajamäärä on kasvanut viime vuosina erittäin paljon. Samalla yhä useampi pelaaja harkitsee paikalliseen seuraan liittymistä.

Miksi seuraan liittyminen kannattaa?

Seurat järjestävät ohjattua toimintaa, harjoitusmahdollisuuksia, kilpailutoimintaa ja valmennusta, ylläpitävät ratoja, tarjoavat etuja jäsenilleen ja vaikuttavat alueellaan lajin kehitykseen. Seuran jäsenenä pääset mukaan seuran harjoitustoimintaan niin kesällä kuin talvellakin, voit osallistua jäsenkilpailuihin ja jäsentapahtumiin ja voit hankkia SFL:n kilpailulisenssin.

Seurat tarjoavat erilaisia etuja pelaajilleen. Monilla seuroilla on yhteistyösopimukset frisbeegolfvälineitä myyvien yrityksien kanssa. Näin seurat pystyvät tarjoamaan jäsenilleen alennuksia uusiin hankintoihin.

Useat seurat mahdollistavat jäsenilleen lajin harrastamisen talvella. Yksityishenkilön on vaikea päästä harrastamaan frisbeegolfia hyviin olosuhteisiin talvella, mutta seuran jäsenenä voit päästä pelaamaan lämmitettyihin halleihin talvikuukausina.

Seuroilla on myös välineistöä, joka tekee harjoittelusta entistä mielekkäämpää. Esimerkiksi tutkan ja draiviverkon hyödyntäminen saattaa tuoda täysin uusia ulottuvuuksia omaan heittoon.

Monet seurat järjestävät viikkokisoja, joihin jäsenet voivat osallistua ilmaiseksi tai normaalia pienemmällä maksulla. Vaikka kyseessä ei ole ”hampaat irvessä” voiton tavoitteleminen, tuo kisailu oman lisämausteensa harrastamiseen. Viikkokisat ovat myös loistava tilaisuus keskustella oman lähialueen harrastajien kanssa välineistä, uusista trendeistä tai esimerkiksi pelireissuista muille paikkakunnille.

Viikkokisojen lisäksi seuran jäseneksi liittyminen mahdollistaa kilpailulisenssin hankkimisen, joka avaa ovet Suomen frisbeegolfliiton alaisiin kilpailuihin ja turnauksiin.

Frisbeegolfseurat ylläpitävät usein frisbeegolfratoja, ja useimmiten vapaaehtoisvoimin. Seuraan liittymällä ja seuran jäsenmaksun maksamalla voit osaltasi vaikuttaa siihen, että frisbeegolfradat pysyvät hyvässä kunnossa.

Miten löydän seuran?

Suomen frisbeegolfliiton (SFL) jäsenseurat löytyvät oheisen linkin takaa: Jäsenseurat – Suomen frisbeegolfliitto. Sivulta löytyy tietoa eri alueiden jäsenseuroista. Seuroja on mahdollista selata yläreunassa olevan kartan avulla, tai kartan alta löytyvästä listasta, jossa seurat on lueteltu paikkakuntien mukaan aakkosjärjestyksessä.

Seuran jäseneksi liittyminen Suomisportissa

Tarkat ohjeet seurajäsenyyden hankkimiseen voit lukea tästä

Toimintaohjeet pähkinänkuoressa:

• valitse oman seurasi verkkosivulta tai muusta seuran lähteestä saamasi kutsulinkki haluamaasi jäsenluokkaan (juniorijäsen, aikuisjäsen tai muu jäsenyys, jota seurasi tarjoaa). Linkki vie Suomisportiin.
  • kirjaudu Suomisportiin kertakirjautumistunnuksella, jonka saat tekstiviestillä tai sähköpostilla
  • valitse avautuvalta jäsenkutsusivulta kenelle olet hankkimassa jäsenyyttä (itselle tai huollettavallesi)
  • tämän jälkeen jäsenliittymispyyntö menee seuralle käsiteltäväksi. Odota kunnes seura hyväksyy jäsenhakemuksesi
  • hyväksymisen jälkeen olet seuran jäsen ja sinulle tulee jäsenmaksu maksettavaksesi.
  • kirjaudu Suomisportiin ja klikkaa Maksut-sivua ja maksa avoin jäsenmaksu

Näin hankit kilpailulisenssin

SFL:n jäsenseuran jäsenenä voit hankkia liiton kilpailulisenssin ja aloittaa kilpauran virallisissa sanktioiduissa kilpailuissa.

Näin aloitat kilpailemisen -sivulta löydät tietoja erilaisista kilpailuista: https://frisbeegolfliitto.fi/nain-aloitat-kilpailemisen/

Tarkat ohjeet lisenssin hankkimiseen löydät täältä: https://frisbeegolfliitto.fi/lisenssi-ja-vakuutus/