Ohjaaja 1 -koulutus

Onko teidän seurassanne innokkaita frisbeegolfareita, jotka haluaisivat suorittaa Ohjaaja 1-koulutuksen? Koulutus koostuu verkkokurssista sekä yhden päivän kestävästä lähiopetuksesta.

Uudistettu Ohjaaja 1 -koulutus

SFL on uudistanut Ohjaaja 1 -koulutuksen rakennetta ja painopisteitä. Koulutus keskittyy nyt lasten ja nuorten ohjaamiseen ja koostuu kaikille avoimesta verkkokurssista sekä yhden päivän kenttäosiosta.

Koulutuksen sisältö

Koulutus koostuu kaikille avoimesta Frisbeegolfohjaajan verkkokurssista sekä kenttäosiosta, joka toteutetaan yhden päivän kestävänä lähiopetuksena. Koulutukseen kuuluu myös lähiopetuksen jälkeen suoritettavia kotitehtäviä.

Verkkokurssi

Ohjaaja 1 -koulutukseen osallistuminen alkaa Frisbeegolfohjaajan verkkokurssin suorittamisella. Kurssi on kaikille avoin ja maksuton, ja sen voi suorittaa vaikka ei osallistuisikaan Ohjaaja 1 -koulutukseen. Verkkokurssin suorittaminen kestää noin 1,5 tuntia ja kurssista saa meritiin omalle Suomisport-tilille.

Kurssilla käydään läpi ohjaamisen perusteita, frisbeegolfin ohjaamista sekä heittämisen ohjaamista. Kurssilla tutustutaan myös vastikään julkaistuun junnufriba-fi -sivustoon, joka sisältää materiaalipankin frisbeegolfharjoitusten pitäjille. Kurssille on koottu ohjaamisen tueksi myös joitakin verkkosivuja ja tiedostoja.

Kurssille kirjaudutaan omilla Suomisport-tunnuksilla tai kertakirjautumiskoodilla.

Löydät verkkokurssin täältä: Frisbeegolfliitto: Kirjaudu sivustoon (mmg.fi)

Kenttäosio

Ohjaaja 1 -koulutus koostui aiemmin kaksi päivää kestävästä lähiopetuksesta. Koulutuksen toteutusta on nyt muutettu niin, että aikaisemman kaksipäiväisen kurssin ensimmäinen osa on siirretty itse opiskeltavaksi verkkoon.

Kenttäosiossa keskitytään erilaisten harjoitteiden ohjaamiseen. Tekniikkaharjoitteiden läpikäynti on kenttäosuudessa jätetty vähemmälle kuin aiemmassa koulutuksessa, sillä lasten ja nuorten ohjaamisessa olennaisempaa on erilaisten pelien ja harjoitteiden ohjaaminen.

Kuka vetää frisbeegolfohjaajakoulutuksia?

Koulutuksen kenttäosion vetävät nimetyt aluekouluttajat. Aluekouluttajien koulutuksesta vastaa liitto. Aluekouluttajien koulutuksesta tiedotetaan erikseen kesäkuun 2022 aikana.

Kuka voi osallistua koulutukseen?

Frisbeegolfohjaaja 1 -kurssille voi osallistua kuka tahansa joka ymmärtää lajin perusteet ja jolla on kokemusta frisbeegolfin pelaamisesta. Huomio: Ohjaaja-kurssien ikäraja on 15 vuotta. Kenttäosioon osallistumisen edellytyksenä on, että Frisbeegolfohjaajan verkkokurssi on suoritettu.

Ohjaajakoulutuksen kenttäosio toteutetaan, kun osallistujia on ilmoittautunut vähintään kuusi. Kenttäosioon ilmoittautuvien tulee olla sitoutuneita toimimaan ohjaajana omassa seurassaan.

Paljonko koulutus maksaa?

Vuonna 2022 ohjaajakurssit ovat maksuttomia jäsenseurojen jäsenille. Kurssin maksuttomuudesta tai maksullisuudesta jatkossa päätetään myöhemmin.

Mitä saan koulutuksesta?

Frisbeegolfohjaaja 1 -koulutuksen suorittamalla saat pätevyyden suunnitella ja vetää frisbeegolfin intro- ja peruskursseja, etenkin lasten ja nuorten parissa.

Suorittamalla kaikki kurssiin liittyvät osiot hyväksytysti, saat meritiin koulutuksesta Suomisport-tilillesi.  Voit käyttää meriittiä järjestämiesi intro- ja peruskurssien mainonnassa ja markkinoinnissa.

Kurssien järjestäminen

Jos kaipaat lisätietoja aiheesta ja seurallasi on tarvetta ohjaajakoulutuksille, ota yhteyttä nuoriso- ja koulutuskoordinaattoriin: leo.piironen@frisbeegolfliitto.fi