Missio

SFK:n koulutusjärjestelmä luo puitteet laadukkaalle ja ammattimaiselle lajin esittelytoiminnalle, peruskursseille ja valmennukselle. Koulutusjärjestelmä tarjoaa koulutettaville frisbeegolfohjaajille hyvin suunnitellun ja jäsennetyn yhtenäisen konseptin, eri puolilla Suomea järjestettävän toiminnan tueksi.

Arvot

Suomen frisbeegolfkouluttajat haluaa edistää frisbeejeissa lajin alkumetreiltä asti lajissa korostettua spirit of the game –arvomaailmaa kaikessa toiminnassaan. Frisbeegolf on reilun hengen laji, jossa pelaaja ensisijaisesti pelaa radan haasteita ja itseään vastaan. Spirit of the game -arvomaailman mukainen pedagoginen sisältö on mukana koulutusohjelmissa kaikilla tasoilla.

Haluamme esimerkillämme näyttää suomalaiselle liikunta- ja urheilukulttuurille suuntaa, kuinka frisbeegolfissa toteutuvat yksilöiden ja yhteisöjen hyvinvointia kehittävät tärkeät arvot.

Suomen frisbeegolfkouluttajien arvot ovat

• kanssapelaajan kunnioittamien
  • luonnonarvojen kunnioittaminen
  • reilun pelin periaatteiden noudattaminen ja edistäminen.

Ote frisbeegolfin kattojärjestön Professional Disc Golf Associationin (PDGA) virallisesta sääntökirjasta:

”Nämä säännöt on suunniteltu reilun pelin hengen edistämiseksi kaikkien pelaajien keskuudessa. Sääntöjä tulkitessaan pelaajien tulee käyttää sitä sääntöä, joka lähimmin käsittelee kyseistä tilannetta. Jos jotakin tilannetta ei täsmällisesti määritellä säännöissä, noudatetaan reiluuden periaatetta. Reiluuden määrittämiseen on usein paras käyttää lähintä olemassa olevaa sääntöä tai säännön henkeä.”

PDGA:n virallinen sääntökirja suomeksi

Ohjaajakurssit

Tiedot varmistuneista ohjaajakoulutuksista päivitetään Ohjaajakurssit-sivulle.  Suomen frisbeegolfliiton koulutusjaosto, Suomen frisbeegolfkouluttajat (SFK) järjestää vuosittain ohjaajakursseja kysynnän perusteella. Mikäli teillä on intoa ja tarvetta kurssille, ottakaa kootusti yhteyttä SFK:n kurssivastaavaan Leo Piiroseen (leo.piironen(at)elisanet.fi).