Prodigy Disc Pro Tour 2024

Prodigy Disc Pro Tourilla pelataan viisi osakilpailua vuonna 2024

Vuoden 2024 Pro Tour järjestetään jälleen yhteistyössä Prodigy Discin kanssa. Kiertueella käydään viisi osakilpailua. Jämijärvi on kiertueen ensimmäinen pysäkki, joista kiertue jatkuu tutuille paikkakunnille Ouluun, Tampereelle ja Kuopioon. Kiertueen finaali käydään Jyväskylässä.

Kiertuekalenteri 2024

17.-19.5 Jämijärvi, Jämikeskuksen frisbeegolfpuisto
31.5-2.6 Oulu, Pikkarala frisbeegolf
30.8.-1.9. Tampere, Tampereen frisbeegolfkeskus
13.-15.9. Kuopio, Puijo DiscGolf
20.-22.9. Jyväskylä, Vesalan Monttu (finaali)

”Prodigy Disc Pro Tour on jo useamman vuoden ollut ammattilaisfrisbeegolfin lippulaiva. Olemme tunnistaneet toimintaympäristön muutoksen myötä, että Pro Tourin pitää uudistua ja kehittyä. Tulevalla kaudella nähdään ensimmäisiä muutoksia uusien kisapaikkojen myötä. PDPT:n seuraavat vuodet tulevat olemaan myös kehittämisen aikaa.” Prodigy Discin markkinointijohtaja Eetu Rantanen kertoo.

Suomen frisbeegolfliitto on yhdessä Prodigyn kanssa kunnellut palautetta kiertueesta ja tuo tänä vuonna kaksi uutta kilpailua mukaan: ”Pelaajat ja kisajärjestäjät ovat toivoneet uusia kisapaikkoja ja niitä saadaan. Odotamme mielenkiinnolla, miten kansalliset kiertueet nivoutuvat uuteen eurooppalaiseen kiertueeseen. Nähdäänkö Prodigy Disc Pro Tourilla eurooppalaisia huippupelaajia vai nouseeko keulille suomalaiset juniorit?” Suomen Frisbeegolfliiton toiminnanjohtaja Tapani Aulu pohtii.

Prodigy Disc Pro Tour on Prodigy Disc Europen ja Suomen frisbeegolfliiton järjestämä Suomen kansallinen kärkikiertue. Frisbeegolfmedia toimii kiertueen virallisena tiedotus- ja mediakumppanina. Kilpailuiden virallinen sivu löytyy täältä: Prodigy Disc Pro Tour 2024. Sivustolle päivitetään tarkempia tietoja kilpailuista sitä mukaa, kun ne varmistuvat.