SM-kilpailunjärjestäjähakuja vuosille 2021 ja 2022

SFL hakee kilpailunjärjestäjiä kuudelle eri frisbeegolfin SM-kisaformaatille vuodelle 2021 sekä frisbeegolfin SM-kilpailuille (MPO & FPO) vuodelle 2022.

SFL koordinoi yhteistyömäärittelyt SM-kilpailujen järjestäjien kanssa kahdenkeskisesti. Seura voi halutessaan ilmaista kiinnostuksensa useampien kilpailuiden järjestämiseen. Alustavat suunnitelmat kustakin kilpailuformaatista on esitelty alla. Kilpailuiden haku tapahtuu erillisellä verkkolomakkeella, ja lisäksi hakemusta voi halutessaan täydentää sähköpostitse (toiminnanjohtaja@frisbeegolfliitto.fi).

Frisbeegolfin SM (MPO & FPO) 2022

Vuoden 2021 frisbeegolfin SM-kilpailut on myönnetty Oulun frisbeeseuran järjestettäväksi (päätös syyskuussa 2019). Nyt haussa on kilpailunjärjestäjä vuodelle 2022.

• Kilpailussa pelataan neljä varsinaista kilpailukierrosta, yksi kierros päivässä.
  • Järjestettävät luokat ovat MPO (avoin luokka) ja FPO (naiset avoin).
  • Kilpailuiden ajankohdat tarkennetaan myöhemmin liiton ja järjestäjän yhteistyössä, PDGA:n kalenterin huomioiden.

Junioreiden SM 2021

• Luokat: MJ18, FJ18, MJ15, FJ15
  • Alustavasti 2 kilpailupäivää, 3 kierrosta
  • Lopullinen pelaajamäärä riippuu karsintakilpailuiden määrästä (v. 2020 86 osallistujaa)
  • Maltillinen osallistumismaksu tarkennetaan myöhemmin, kilpailua käydään ensisijaisesti mestaruuspokaaleista
  • Osallistumisoikeudet Amateur Series -SM-karsintakilpailuista, tiedot ja hakuohjeet tulossa myöhemmin

Mastereiden SM 2021

• Luokat: MP40, FP40, MP50, FP50, MP60, MP70 (muutokset/lisäykset mahdollisia)
  • PDGA XA-tier
  • 3-4 kilpailupäivää, täsmennetään yhdessä järjestäjän kanssa
  • Yksi kierros päivässä
  • Vähintään 100 kilpailijaa, määritellään erikseen myöhemmin
  • Osallistumisoikeudet vuoden 2019 SM-kisojen mukaisesti sekä ratingjärjestyksessä. Osa paikoista voidaan jakaa karsintakisoissa.

Amatöörien SM 2021

• Luokat: MA1, FA1, MA40, FA40, MA50 (muutokset / lisäykset mahdollisia)
  • 2-4 kilpailupäivää, vähintään kolme kilpailukierrosta, järjestäjän ehdoilla
  • Vähintään 100 kilpailijaa, määritellään erikseen myöhemmin