Nieminen ja Salonen SM-kilpailuiden johtopaikoilla

Sipoossa, Sibbe Disc Golfin radalla pelattavissa frisbeegolfin SM-kilpailuissa on nyt saavutettu mestaruusmittelön puoliväli. Perjantaina ohjelmassa oli kilpailun toinen pelikierros, joka toi mukanaan myös liikettä luokkien tuloslistoille.

Nieminen avoimen luokan kärjessä — Vuorelan Veikoilla kaksoisjohto

Torstaina pelatun avauskierroksen jälkeen avoimen luokan jaettua kärkipaikkaa pitivät hallussaan Jesse Nieminen (Vuorelan Veikot) ja Samuel Hänninen (Talin Tallaajat). Vain yhden heiton päässä kaksikosta kolmossijaa jakoi kaiken kaikkiaan seitsemän pelaajaa, joukossaan muun muassa Niklas Anttila (Vuorelan Veikot).

Kuva: SFL / Marika Salmi

Toisella kierroksella avoimen luokan pelaajajoukosta parhaassa vauhdissa oli Vuorelan Veikkojen kaksikko Nieminen ja Anttila. Kumpikin pelasi kierroksensa lukemiin 51 heittoa (-9). Kierrostulos on toistaiseksi paras Sibben SM-kilpailuissa pelattu.

Kun pelattuna on kaksi kierrosta, johtaa Nieminen kilpailua kokonaisheitoin 105 (-15). Anttila on vain heiton päässä Niemisestä toisena. Hänninen on puolestaan kolmantena (109, -11). Marginaalit kärkikolmikon tuntumassa ovat kuitenkin yhä pienet. Yhden heiton päässä Hännisestä nelossijaa jakaa yhteensä neljä pelaajaa, ja kahden heiton päässä Hännisestä on puolestaan kolme pelaajaa.

Salonen nousi naisten luokan johtoon

Naisten avoimessa luokassa perjantain kierrokselle suunnattiin tasaisesta asetelmasta, jossa Maija Laitinen (Rovaniemen Rolffarit) johti kilpailua yhden heiton erolla Henna Blomroosiin (Rauman Frisbee). Jenni Eskelinen (Oulun frisbeeseura) oli puolestaan kahden ja Eveliina Salonen (Valkeakoski Disc Golf) kolmen heiton päässä Laitisesta.

Mittelö kärkipaikoista jatkui erittäin tiiviinä myös perjantaina. Kierroksen eri vaiheissa kilpailun piikkipaikalla nähtiin kolme eri nimeä: Laitinen, Blomroos ja Salonen. Heistä pisimmän korren veti lopulta Salonen, joka johtaa kahden kierroksen jälkeen kilpailua yhteistuloksella 131 heittoa (+11). Blomroos on kuitenkin vain yhden heiton päässä toisena. Laitinen ja Eskelinen ovat puolestaan kahden heiton päässä Salosesta ja jakavat kilpailun kolmospaikkaa.

Eveliina Salonen. Kuva: SFL / Marika Salmi

Lauantaina SM-kilpailuiden ohjelmassa on kilpailun kolmas kierros ja ”Moving Day”, jonka myötä ratkaistaan lähtötilanteet sunnuntaiselle päätöskierrokselle. Lauantaina naisten avoimen luokan kärki suuntaa kierrokselle klo 14.15 ja avoimen luokan kärki klo 15.45.

Livetulospalvelu

• Kilpailun livetulospalvelu löytyy kilpailun aikana osoitteesta: https://metrix.live
  • Kilpailun Metrix-sivu kilpailuinfoineen ja osallistujaluetteloineen löytyy puolestaan täältä

Yleisöohjeet

Sosiaalinen media

Viralliset nettisivut

Videotuotanto

• Kilpailusta tuotetaan yhteensä 9 kierrosvideota seuraavalla suunnitelmalla: 1. kierros FPO Feature-ryhmä + kaksi MPO Feature-ryhmää, 2. kierros FPO ja MPO kärkiryhmät, 3. kierros FPO ja MPO kärkiryhmät, 4. kierros FPO ja MPO kärkiryhmät
  • Kilpailukierrokset julkaistaan NBDG:n Youtube-kanavalla suomeksi selostettuna.

Koosteet ja kuvat

• Suomenkieliset tiedotteet kunkin kisapäivän tapahtumista julkaistaan liiton ja SM-kilpailuiden nettisivuilla.
  • Kuvia täydennetään kilpailupäivien edetessä liiton kuvapankkiin.