SM-kilpailut 2014

§1 Turnausmuoto

Suomen mestaruudet 2014 ratkaistaan yhdessä kilpailussa, joka on neljäpäiväinen. Kaikki pelaajat pelaavat vähintään kolme täyttä kierrosta (18 väylää tai enemmän.)

Kaikissa luokissa ratkaistaan aina voittaja sudden death -menetelmällä. Sudden death –väylät on ilmoitettava etukäteen. Myös sijojen 2-3 tasatilanteissa mitalit / pokaalit ratkaistaan sudden death -menetelmällä.

§2 Luokat

Frisbeegolfin Suomen mestaruudet jaetaan kuudessa luokassa. Luokat ovat PDGA:n mukaiset avoin, naiset, naiset 40, seniorit 40, seniorit 50 ja seniorit 60. Vuonna 2014 pelaajan kelpoisuusvaatimukset luokkiin ovat seuraavat:

MPO (Avoin)
Luokka on avoin kaikille pelaajille ilman ikä- tai sukupuolivaatimuksia.

FPO (Naiset)
Luokka on avoin kaikille naispelaajille ilman ikävaatimuksia.

FPM (Naiset 40)Luokkaan voivat osallistua kaikki yli 40-vuotiaat ja 40 vuotta vuoden 2014 aikana täyttävät naiset (vuonna 1974 tai sitä ennen syntyneet).

MPM (Seniorit 40)
Luokkaan voivat osallistua kaikki yli 40-vuotiaat ja 40 vuotta vuoden 2014 aikana täyttävät (vuonna 1974 tai sitä ennen syntyneet).

MPG (Seniorit 50)
Luokkaan voivat osallistua kaikki yli 50-vuotiaat ja 50 vuotta vuoden 2014 aikana täyttävät (vuonna 1964 tai sitä ennen syntyneet).

MPS (Seniorit 60)
Luokkaan voivat osallistua kaikki yli 60-vuotiaat ja 60 vuotta vuoden 2014 aikana täyttävät (vuonna 1954 tai sitä ennen syntyneet).

Junioriluokkien Suomen mestaruudet ratkaistaan Amatöörien SM-kilpailuissa

§3 Osallistuminen

Vuoden 2014 SM-kilpailuun osallistuminen on avoin kaikille suomalaisille pelaajille, jotka täyttävät luokkakohtaisten vaatimusten lisäksi seuraavat ehdot:

1) SFL:n vuotuinen A-lisenssi ja jäsenmaksu maksettu tai
2) SFL:n vuotuinen A-lisenssi ja SFL:n jäsenseuran vuotuinen jäsenmaksu maksettu
3) voimassa oleva virallisen toimitsijan testi (Certified Official)

Ulkomaalaiset pelaajat eivät saa osallistua SM-kilpailuun.

§4 Kilpailun järjestäminen

Osallistumismaksu ja ilmoittautuminen

Kaikissa luokissa osallistumismaksu on 40 €.

Pelaajien on ilmoittauduttava kilpailuun järjestäjän ilmoittamalla tavalla ja vaadittuun määräaikaan mennessä. Kilpailuun on jaettu paikkoja vuoden 2013 SM-kilpailun perusteella ja lisäksi paikkoja on jaossa SM-karsintakilpailuissa. Loput paikat jaetaan ratingin perusteella. Luokkakohtaiset kiintiöt ilmoitetaan ennen ilmoittautumisen alkamista.

Järjestäjän on julkaistava ilmoittautumisohjeet vähintään 1 kk ennen ilmoittautumisen avautumista.

Ilmoittautumiseen käytetään SFL:n Kisakonetta.

Kilpailun järjestäjällä on oikeus asettaa ilmoittautumiselle takaraja 1-14 vuorokautta ennen kilpailua, minkä jälkeen kilpailuun ilmoittautuminen ei ole enää mahdollista. Osallistumismaksu on maksettava ennakkoon osakilpailun järjestäjän ilmoittamalle pankkitilille.Järjestäjän on pystyttävä organisoimaan aikataulu ja pelitapa niin, että kisaan mahtuu vähintään 144 pelaajaa.

Palkinnot

SFL kustantaa jokaisen luokan kolmelle parhaalle mitalit / pokaalit.Lisäksi järjestäjä jakaa rahapalkinnot niin, että osallistumismaksuista vähintään 60% jaetaan rahana. Tavarapalkintoja saa jakaa tämän lisäksi. Avoimessa luokassa vähintään 10 parasta palkitaan rahapalkinnolla.

Muissa luokissa palkitaan 5 parasta rahapalkinnoilla.

Sponsoroitujen tuotteiden jakaminen näiden lisäksi on sallittua.

§5 Muita sääntöjä

SM-kilpailussa pelataan PDGA:n voimassa olevilla säännöillä.

Alkoholin ja muiden päihteiden nauttiminen SM-kisojen aikana on kielletty pelin aikana, kilpailuradalla ja kisatoimiston välittömässä läheisyydessä. Rikkeen sattuessa voi kilpailunjohtaja, SFL:n toiminnanohjaaja tai SFL:n hallituksen jäsen sulkea pelaajan kilpailusta.

Kaikkien tupakkatuotteiden (tupakka, sikari, piippu, nuuska, purutupakka, sähkötupakka) käyttö on kierroksen aikana kielletty. Kielto on voimassa 2 min ilmoituksesta aina tuloskortin palautukseen saakka.

Jos kilpailija päättää keskeyttää kilpailun, on siitä ilmoitettava viipymättä kilpailunjohtajalle. Ilmoitus on tehtävä viimeistään tuntia ennen seuraavan kierroksen alkamista.

Protestin tekeminen kilpailusta pitää tehdä kirjallisena viimeistään viikon sisällä tulosten julkaisemisesta liiton hallitukselle.

Järjestäjän on raportoiva ja toimitettava virallinen PDGA:n kisaraportti eteenpäin viikon sisään kilpailun viimeisen päivän jälkeen. SFL:n toiminnanohjaaja auttaa tarvittaessa raportin luomisessa.

SFL:n hallitus pidättää oikeudet muutoksiin.