Oy Ford Ab Suomen frisbeegolfliiton yhteistyökumppaniksi

Oy Ford Ab on Suomen frisbeegolfliitto ry:n uusi yhteistyökumppani. Yhteistyötuki kohdistetaan erityisesti liiton huippu-urheiluyksikön tukemiseen, eli vuoden 2018 EM-kilpailujoukkueen sekä vuonna 2018 perustetun valmennusryhmän toiminnan tukemiseen. Yhteistyön tarkoituksena on kehittää ja tukea suomalaista frisbeegolfia huipputason urheiluna, mutta myös koko kansan liikuntamuotona.

Yhteistyö kattaa huippu-urheiluyksikön toiminnan vuoden 2019 loppuun saakka. Tuki kohdistetaan erityisesti yhdeksän, nuoren ja lupaavan pelaajan valmennusryhmän toiminnan kehittämiseen. Nuorten pelaajien tukemisen ohella tarkoituksena on kuitenkin myös innostaa ihmisiä frisbeegolfin pariin laajemminkin.

”Meillä on ilo ja kunnia olla mukana tukemassa tätä koko kansan suosituinta kesälajia sekä liiton uutta huippu-urheiluyksikköä, joka tulee toimimaan monen nuoren ja myös vanhemmankin frisbeegolfaajan esimerkkinä siitä, mitä laji parhaimmillaan on. Toivomme, että tämän yhteistyön avulla saamme lupaavat nuoret frisbeegolfaajat maailmalle edustamaan Suomea menestyksekkäästi”, kertoo Oy Ford Ab:n markkinontipäällikkö Joni Luumi.

”Olemme Fordilla jo aiemminkin tukeneet lajia laajalti. Meistä olisi hienoa, jos mahdollisimman moni suomalainen menisi ulos ja kokeilisi tätä hienoa lajia. Frisbeegolfin aloituskynnys on todella pieni.”

Frisbeegolfliiton puheenjohtaja Ari Penttala on samoilla linjoilla.

”On hienoa, että Fordilla on innostuttu frisbeegolfista ja halutaan tukea lajia monitahoisesti. Lisäksi yhteistyön voimin valmennusryhmämme toimintaa pystytään kehittämään eteenpäin entistä määrätietoisemmin.”