Liitopäivien ja syyskokouksen satoa

SFL uusi logo

Suomen frisbeegolfliiton Liitopäivät kokoontuivat kolmannen kerran. Yli 50 lajin aktiivia osallistui ohjelmantäyteiseen viikonloppuun Turengin Kiipulassa.

Liitopäivillä tutustuttiin SFL:n ja sen jaostojen toimintaan ja nykytilanteeseen. Lisäksi kuultiin ja koettiin mielenkiintoiset luennot, päätähtinään fyysikko Ilkka Hendolin ja Spin18:n Jukka Teräs.

Jukka Teräs oli toinen Liitopäivien ansioituneista luennoitsijoista.

Liitopäivien perinteisissä ryhmätöissä paneuduttiin liiton ja jäsenseurojen toiminnan keskeisiin osa-alueisiin. Kaksipäiväiset kehittämis- ja suunnittelupäivät tuottivatkin täyden tarjottimellisen ideoita SFL hallituksen, jaostojen ja jäsenseurojen käyttöön.

Ideoinnin lisäksi Kiipula täyttyi kahden päivän aikana rennosta yhdessäolosta, pienimuotoisista kilpailuista ja varauksettomista ilonpurskahduksista. 2017 Liitopäiville kannattaa jo raivata kalenterissaan tilaa.

Syyskokous 2016

SFL:n sääntömääräinen syyskokous järjestettiin Liitopäivien jälkeen Kiipulassa. Syyskokous täydensi ja vahvisti hallituksen esityksen toimintasuunnitelmaksi kaudelle 2017 sekä vahvisti talousarvion (budjetin) vuodelle 2017.

Jäsenseurojen SFL jäsenmaksut (aikuiset 2 eur ja juniorit 1 eur per henkilöjäsen) ja kilpailulisenssin hinta (50 eur) säilyvät ennallaan vuodelle 2017. Kilpailun PDGA-sanktiointimaksu siirtyy kilpailunjärjestäjän vastuulle vuonna 2017.

Syyskokouksessa valittiin myös uudet vastuuhenkilöt, jotka aloittavat tehtävissään 1.1.2017.

Suomen frisbeegolfliiton uusi puheenjohtaja on Ari Penttala (Nummelan Frisbeeseura).

Kokouksen pöytäkirja ja asiakirjat löytyvät TÄÄLTÄ.

Ari Penttala on SFL:n uusi puheenjohtaja. Kuva: Eino Ansio / EM2016

Kaksivuotiselle toimintakaudelle hallitukseen valittiin äänestyksessä seuraavat ehdokkaat: Tapani Aulu (Tomoottajat, jatkaa hallituksessa), Juha Kytö (Disc Golf Vikings, jatkaa hallituksessa), Anne Kettunen (Pirkanmaan Frisbeegolf, uusi hallituksessa).

Yksivuotiselle paikalle, jatkamaan puheenjohtajaksi valitun Ari Penttalan hallituskauden loppuun, valittiin äänestyksessä Markku Kivelä (Frisbeegolf Petäjävesi, uusi hallituksessa).

Hallituksessa jatkavat lisäksi ”vanhoina jäseninä” Tuomo Tanskanen (Karkkilan Frisbeegolfkerho) ja Matti Penttilä (PuskaPuttaajat).

Mittavan ja menestyksekkään hallitusuran tehneet Saija Lehto ja istuva puheenjohtaja Ville Kotamäki astuvat sivuun SFL:n vastuutehtävistä. Kaksikon panosta järjestö- ja vapaaehtoistyössä suomalaisen frisbeegolfin edistämiseksi ei voi kyllin painottaa. Hatut päästä!

Uusi hallitus esittäytyy vuoden 2017 alussa, vastuunvaihdon tapahduttua.