Liitopäivät 2014 kunnialla maaliin

Suomen frisbeegolfliiton historian ensimmäiset liitopäivät vietettiin hyvässä ja rakentavassa hengessä Peurungassa 18.-19.10. Seminaarin päällimmäisenä tarkoituksena oli antaa jäsenseuroille vinkkejä toiminnan parantamiseen ja yleisesti verkostoitua sekä vaihtaa mielipiteitä muiden seurojen aktiivien kanssa. Ensimmäinen kokouspäivä lauantaina aloitettiin leikkimielisellä liitopäivät open -kilpailulla, jossa karisteltiin pois turha jännitys ja tutustuttiin lähemmin oman heittueen pelaajiin. Nähtiinpä kilpailussa myös huomattava määrä diskauksia kärkisijoilta, kun hallituslaiset pelasivat yli omien kykyjensä ja näin ollen saivat tuomion ratingmanipulaatiosta. =) Tämän hampaat irvessä pelatun leikkimielisen kisailun jälkeen siirryttiin käsittelemään painavaa asiaa.

Kiril Häyrisen esitys käynnissä.

Hallituksen puheenjohtaja Ville Kotamäki avasi liitopäivät omalla puheenvuorollaan, minkä jälkeen käytiin läpi lyhyt paikallaolijoiden esittelykierros. Kiril Häyrisen astuessa estradille kertomaan elinvoimaisen urheiluseuratoiminnan perusteista, salin väki kuunteli keskittyneesti tätä asiantuntevaa herrasmiestä. Tässä parin tunnin mittaisessa setissä käytiin läpi mm. vapaaehtoisten johtamista, viestintää, taloutta, sidosryhmiä. Samassa kuultiin myös SFK:n eli Suomen Frisbeegolfkouluttajien suunnitelmista Marko Timosen johdolla. Päivällisen jälkeen aloitettiin ryhmätöiden työstäminen päivän polttavista aiheista. Koko porukka jaettiin ryhmiin sillä tavalla, että aina kaksi eri ryhmää tekivät omia suunnitelmiaan samasta aiheesta ja loppujen lopuksi nuo kaksi ryhmää yhdistettiin ja ajatukset koottiin yhteen. Näin ollen saatiin suht kattava paketti monelta eri näkökannalta katsottuna. Ryhmätöitä työstettiin johdetusti parin tunnin ajan ja ei niin johdetusti aina yön pikkutunneille saakka paikallisen jousikvartetin humpatessa taustalla. Sunnuntain valjetessa ryhmätyöt käytiin läpi erittäin rakentavassa hengessä ja esille tulleista asioista keskusteltiin pitkät tovit.

Ryhmätöihin paneuduttiin antaumuksella.

Ryhmätöiden purun jälkeen Tuomo Tanskanen kävi läpi kilpailujen järjestämistä ja kisakoneen käyttöä sekä kertoi hieman tulevista kisakonesuunnitelmista. Päivä lopeteltiin lounaan jälkeen Kotamäen päätöspuheeseen ja liitopäivät open -kilpailun palkintojen jakoon. Saadun palautteen perusteella liitopäiviä tullaan jatkamaan myös tulevaisuudessa.

Ohessa koosteet ryhmätöistä ja seuratoiminnan perusteista jäsenseurojen vapaaseen käyttöön:

Liitopäivien ryhmätöiden kooste
Seuratoiminnan perusteet