Suomalaisilla vahva avaus Genevessä

Piironen ja Koivu jakavat kakkossijaa frisbeegolfin EM-kilpailuissa

Vuoden 2012 Suomen mestari Leo Piironen ja hallitseva Suomen mestari Pasi Koivu ovat frisbeegolfin EM-kilpailuissa hienosti jaetulla toisella sijalla ensimmäisen kierroksen jälkeen vain kahden heiton päässä saksalaisesta Simon Lizottesta. Kakkostilalla on tosin ruuhkaa, sillä myös Norjan Espen Møkkelgjerd ja Tanskan Jeppe Ask Sørensen päätyivät tulokseen -11 Geneven par 65 -radalla. Suomalaisittain tilanne on muutenkin jännittävä, sillä kymmenen parhaan joukosta löytyy yhteensä peräti viisi suomalaista, kun sekä Seppo Paju, Juho Parviainen että Matias Söderström onnistuivat avauskierroksellaan hyvin.

Naisissa ja junioreissa suomalaisjohto

Naisten luokassa Ellinoora Heikkilä on upeasti johdossa tuloksella +2. Eroa Ruotsin Camilla Jernbergiin on tosin vain yksi heitto. Myös junioriluokka jatkuu huomenna suomalaiskomennuksessa Niko Rättyän jakaessa johtoa Ruotsin Albin Lindbergin kanssa erittäin kovalla tuloksella -9, joka riittäisi avoimessakin luokassa kymmenen parhaan joukkoon. Tällä kaudella vakavista loukkaantumisista kärsinyt Kari Vesala on tehnyt upean nousun takaisin huipulle ja on tällä hetkellä 50-vuotiaiden luokassa toisena vain heiton kärjestä jääneenä. Markku Tohni on 60-vuotiaiden luokassa niin ikään toisena kolmen heiton perässä britti Charlie Meadia.

Kilpailu pelataan neljäpäiväisenä tapahtumana 20.–23.8. Mestarit ovat selvillä neljän pelatun kierroksen jälkeen lauantaina.

Suomen Maajoukkue

Suomen 25-jäseninen maajoukkue edustaa Genevessä suomalaista frisbeegolfia kunniakkaasti.

Jaani Länsiö

Kilpailun kotisivut: