Haetaan kisajärjestäjiä vuoden 2012 ja 2013 SM-kisoille

Suomen frisbeeliitto hakee kilpailunjärjestäjää poikkeuksellisesti sekä vuodelle 2012 että vuodelle 2013. Päätöksen taustalla on tarve varata enemmän aikaa yleisille järjestelyille ja niiden toimivuuden varmistamiselle, mitä SM-kisojen tasoiselta tapahtumalta vaaditaan. Jatkossa SM-kisoja haetaan aina kaksi vuotta aikaisemmin, eli vuoden 2012 lopussa annetaan hakuun vuoden 2014 kilpailut.

Aikataulu

• SM-kilpailut vuonna 2012 järjestetään 3-4 -päiväisenä tapahtumana (26) 27-29.7.2012.
  • SM-kilpailut vuonna 2013 järjestetään 3-4 -päiväisenä tapahtumana (25) 26-28.7.2013.

Järjestettävät sarjat ja osallistumismaksu

Järjestettävät sarjat ovat Avoin, Naiset, Seniorit-40,  -50, ja  -60, sekä Juniorit-16 ja -19. Osallistumismaksu avoimessa, naisten ja senioreiden sarjoissa on 20 euroa, juniorisarjoissa 10 euroa. Juniori-ikäisten tyttöjen osallistumismaksu on 10 euroa heidän osallistuessaan naisten sarjaan.

Pelaajat, kisaformaatti ja ilmoittautuminen

Järjestävän seuran on pystyttävä ottamaan kisaan vähintään 144 pelaajaa niin, että avoimessa sarjassa on 72. Järjestäjä saa ottaa ilmoittautumisia enemmänkin. Järjestävä seura saa päättää peliformaatin, mutta kuitenkin niin, että jokainen pelaaja saa pelata vähintään kolme täyttä kierrosta (kierros on 18 tai enemmän.)

Ilmoittautuminen kaikkiin sarjoihin tapahtuu porrastetusti kahdessa vaiheessa. Ilmoittautuminen aukeaa kaikille samaan aikaan, mutta ensimmäisen viikon aikana kilpailuun suoraan pääsee mukaan:

• Avoin rating 940 tai yli.
  • Naiset rating 825 tai yli.
  • Seniorit-40 rating 900 tai yli.
  • Seniorit-50 rating 875 tai yli.
  • Seniorit-60 rating 825 tai yli.
  • Juniorit-16 rating 825 tai yli.
  • Juniorit-19 rating 900 tai yli.

Viikon jälkeen loput paikat menevät ilmoittautumisjärjestyksessä.

Liitto tukee kisoja

Suomen frisbeeliitto on mukana tukemassa kisoja. Järjestävä seura saa SFL:lta rahallista tukea kisojen järjestelykuluihin 300 €. Järjestäjän on osoitettava tuelle ennalta määrätty kohde. Järjestävä seura saa käyttöönsä SFL:n Kisakoneen, joka toimii ilmoittautumis- ja tulospalveluna. SFL kustantaa PDGA:n palveluista koituvat kulut sekä mitalit/pokaalit, sekä tukee tiedotustoiminnassa toiminnanohjaajan avustuksella.

Säännöt

SFL on julkaissut kilpailusäännöt vuoden 2012 SM-kisoihin liiton sivuilla osoitteessa: https://frisbeegolfliitto.fi/kilpailutoiminta/frisbeegolf/sm/. Vuoden 2013 SM-kisat noudattelevat 2012-kisojen sääntöjä, SFL varaa oikeuden tarkistaa sääntöjä 2012-kisojen jälkeen.

Medianäkyvyys

Kisajärjestäjän on ilmoitettava miten ja missä medioissa kisoista tiedotetaan. Erityisesti toivotaan näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Kisajärjestäjän on myös varmistettava finaalikierrosten tulosten live-seuranta valitsemassaan mediassa. Kisasivujen osoite on http://frisbeegolf-sm.fi/ .

SM-kilpailuhakemuksen jättäminen vuoden 2012 tai 2013 kisoista

Ilmoita hakemuksessa ainakin seuraavat asiat:

• Minkä vuoden kisoja haetaan
  • Järjestävä seura
  • TD ja apulais-TD
  • Kilpailutata tai -radat
  • Kierrosten määrä ja alustava aikataulu
  • Palkintojen payout –prosentti

SM-kisahakemus on toimitettava 31.1.2012 mennessä osoitteeseen toiminnanohjaaja@frisbeegolfliitto.fi. Toiminnanohjaajalle voi osoittaa myös lisäkysymykset kisoihin liittyen.