DGStore.fi-tourin pohjoisin osakilpailu avattiin mahtavassa säässä

Keli helli DGStore.fi Tourin kolmannen osakilpailun avauspäivää. Kuva: SFL / Petter Lillhonga

DGStore.fi tourin Kokkolan osakilpailun ensimmäinen päivä pelattiin lauantaina 8.7.2017 Köykärinmäen frisbeegolfradalla aurinkoisessa kelissä. Normaaliolosuhteista poiketen pohjoistuuli loisti poissaolollaan, ja kisaajia helli 3m/s puhaltava etelätuuli.

Odotetut nimet kärjessä, juniorit selättivät Köykärinmäen radan

Päivän parhaan yhteistuloksen 103 heittoa (-13)  pelasi alle 18-vuotiaiden junioreiden MJ1-luokassa pelannut Frisbeegolf Club Laihia ry:n Topi Kuusisto. Kierrosten aika nähtiin lukuisia hyviä tuloksia. DG Kuusamo ry:n Anton Komulaisen ensimmäisen kierroksen tulos 50 (-8) jäi päivän kovimmaksi kierrosnoteeraukseksi.

Juniorit 15-luokassa Jyväskylän Liitokiekkoilijat ry:n Oskari Vikström johtaa ensimmäisen päivän jälkeen tuloksella 108 (-8), mutta heti kintereillä ovat Puskaputtaajat ry:n Jooa Saari tuloksella 110 (-6)  ja Jyväskylän liitokiekkoilijat ry:n Lauri Lehtinen tuloksella 111 (-5). Junioreilta nähtiin vahvoja tuloksia  Köykärinmäen pitkiä ja laadukkaita draiveja vaativalla radalla.

18-vuotiaiden junioreiden luokkaa hallitsi ensimmäisenä päivänä Topi Kuusisto (Keravan osakilpailun 11:s). Kolmen heiton päässä sunnuntaille lähtee Anton Komulainen (106)  ja kannassaan tuloksella 108 Riihimäen Frisbeegolf ry:n Sauli Hokkanen.

Topi Somero. Kuva: SFL / Petter Lillhonga

Topi Somero, joka edustaa Harjavallan DiscGolf ry:tä, otti johtoaseman amatöörimiesten luokassa. Taidokkaalla ja varmalla pelillä hän johtaa luokkaansa -11 tuloksella. Seuraavana tuloslistoilla on Nummelan Frisbeeseura ry:n Eljas Saarinen  ja kolmatta sijaa jakaa peräti kolme pelaajaa.

Naisten amatööriluokassa Oulun Frisbeeseura ry:n Paula Määttä hallitsi päivää päätyen kokonaistulokseen 134 heittoa. Kuitenkin vain neljän heiton päässä ovat Jyväskylän liitokiekkoilijat ry:n Heidi Laine ja HaHy Fg:n Kirsi Kaikkonen .

Kisassa pelasivat myös FJ2-sarjassa Jyväskylän liitokiekkoilijoiden 14-vuotias Sonja Laine ja 13-vuotias Sinna Talvensola, jotka heittivät kaksi tasaista ja hyvää kierrosta, yhteistuloksin 152 ja 162. Tyttöjen peliä oli ilo seurata ja heidät tullaan varmasti näkemään jatkossa nousevan tulostason saattelemina. Kokkolan järjestäjät luovuttivat tytöille Spirit-palkintona auringonkeltaiset putterit.

Sunnuntaina pelataan päätöskierros väliaikalähdöin. Kuva: SFL / Petter Lillhonga

Järjestäjän näkökulmasta avauspäivä kului hienosti. Keli suosi ja pelaajat olivat hyvin mielin kisaamassa. Köykärinmäen DGP oli parhaimmassa kunnossaan tänä kesänä, mistä iso kiitos kuuluu kaikille talkoolaisille, jotka ovat olleet mukana toteuttamassa Touria ja radan ylläpitoa.

Huomenna sunnuntaina jatkamme aamulla ja näemme toivottavasti tasokasta frisbeegolfia ja hienoja heittoja.

Teksti: TD Petter Lillhonga / WCDGK