Ketjujen kilinää ja nimmareita

Historiallinen ensimmäinen SFL:n juniorileiri käynnistyi perjantaina Urheiluopisto Kisakeskuksen maisemissa Raaseporin Fiskarsissa.

Juniorit viettävät viikonlopun mm. kilpakauteen valmistautuvien tähtipelaajiemme  Janne Hirsimäen ja Jenni Eskelisen opastuksessa.

Suomen Frisbeegolfkouluttajien Ohjaaja1-kurssin käyneille leirin lajiohjaajille viikonloppu on erinomainen tilaisuus soveltaa kertyneitä oppeja käytännössä.

Kisis tarjoaa mainiot puitteet leirille

Urheiluopisto Kisakeskuksessa on kehitetty määrätietoisesti frisbeegolfin puitteita ja on luonteva pitopaikka SFL:n juniorileirille. Puitteiden ohella innokkaat ikätoverit, tasokas ohjaus ja leirin yhteistyökumppanit mahdollistavat takuulla mieleenpainuvan kokemuksen tulevaisuuden lupauksille.

Kisiksen hallitiloja hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan harjoitteluun ja leirin toteutukseen, mikäli sää ei suosi toimintaa ulkosalla. Soveltuvasti ainakin lähipeliharjoitteet ja osa muusta sisällöstä voidaan toteuttaa tarvittaessa sisätiloissa.

Huippupelaajien kohtaamisia

Lauantaina Kisiksessä järjestettävä huippu-urheilupaneeli kartoittaa nimensä mukaisesti frisbeegolfin huippu-urheilutoiminnan rakentamista ja systematisointia. Samalla juniorileiriläiset ovat päässeet  tapaamaan esikuviaan, joiden joukossa ovat myös Euroopan mestarit Leo Piironen ja Eveliina Salonen.

Muun muassa Stoorin, Piirosen ja Hirsimäen nimikirjoituksilla on ollut kysyntää.

Hieno kattaus yhteistyökumppaneita – Prodiscus rintaman kärjessä

Mukana toteuttamassa juniorileiriä on runsaasti yhteistyökumppaneita.  Mittavimmin leiriä tukemaan lähti kotimainen välinevalmistaja Prodiscus, jonka toimitusjohtaja Kai Vesa kommentoi:

”Halusimme lähteä mukaan tukemaan juniorileiriä, joka on hieno askel kohti junioritoiminnan vakiinnuttamista osana liiton toimintaa. Jäsenseuroissa junioritoiminnan resurssit ja taso vaihtelevat suuresti ja on tärkeää, että liitto osaltaan viitoittaa suuntaa.

Prodiscus kotimaisena valmistajana haluaa samalla olla lähellä junioriharrastajia ja kilpailijoita uran alkutaipaleelta lähtien – tarjoammehan myös erinomaiset välineet lajiin.”

Prodiscus tukee leiriä opetuskiekkojen sekä junioreiden kiekkopakettien muodossa.

Prodiscuksen Kai Vesa kilpailee itsekin aktiivisesti. Kuva: Kari Toivonen

Mukana leirin tukijoina ovat lisäksi:

Powergrip ( junioreiden leiripaketti )

Innova Champion Europe ( junioreiden leiripaketti )

Prodigy  ( junioreiden leiripaketti )

Mainos-Artama ( ohjaajien tekstiilit )

DGStore ( junioreiden leiripaketti )

Lisäksi SFL ja Frisbeegolfkirja yhdessä toteuttivat junioreiden leiripakettiin Kari Toivosen ja Juho Rantalaihon pistämättömän Frisbeegolf – harrasta ja kilpaile -opuksen.

Suomen frisbeegolfliiton valtakunnallinen Juniorileiri järjestetään Kisakeskuksessa 28.-30.4.2017. Leirin ohjaajina toimivat:

Mikko Pulli

Mikko Kivioja

Janne Hirsimäki

Jenni Eskelinen

(Toni Syrjänen)

Lisäksi leirin valvojina toimivat:

Toni Syrjänen

Taneli Sirkelä

Sampo Kainulainen (apuvalvoja)

Valtakunnallisen huippu-urheilupaneeliin 29.4. osallistuu kansallisia huippupelaajiamme. Paneelia ohjaavat:

Kari Lehtisalo, Suomen frisbeegolfkouluttajat