Ennakkokatsaus 24/2024

Viikko 24/2024 tuo jälleen Disc Golf Pro Tourin Suomeen, kun luvassa on Turku Open. Amatöörien SM-osallistumisoikeuksista kilpaillaan Jyväskylässä. Myös junioreiden SM-karsintakilpailut jatkuvat, tällä kertaa Riihimäellä.

Disc Golf Pro Tour rantautuu Turkuun

Kansainvälinen ammattilaiskiertue Disc Golf Pro Tour jatkuu tulevana viikonloppuna 14.-16.6. Suomen Turussa, Turku Openilla. Kilpailu on DGPT Elite Series-kilpailu, joten kiertuepisteitä on jaossa Euroopan kiertueen lisäksi kokonaiskiertueelle. Kolmen kierroksen kilpailun näyttämönä toimii Luolavuoren frisbeegolfrata ja sen uusi The Stag-layout. Uuden layoutin on tarkoitus palvella pelaajien lisäksi myös katsojia ja mahdollistaa frisbeegolfin seuraamisen paikanpäällä entistä paremmin. Järjestäjinä toimivat Disc Golf Pro Tourin lisäksi Frisbeegolfseura FORE Turku.

Kilpailu on katsojille maksullinen, lue lisää lipunmyynnistä.

Kattavampi ennakko kilpailusta on tarjolla Disc Golf Team Finlandin sivuilla. Turku Openin sivuilta löydät kaiken tarvittavan tiedon tapahtumasta. Ensimmäinen naisten luokan ryhmä starttaa 14.6. klo 09:30 ja ensimmäinen avoimen luokan ryhmä klo 11:30. Mikäli et pääse paikanpäälle seuraamaan Turku Openia livenä, vaihtoehtona on seurata sitä Disc Golf Networkilta. Suomen Frisbeegolfliiton kilpailujäsenyydellä saat 50% alennusta palvelusta.

Tulokset löytyvät PDGA Livestä ja DGPT Scoresista.

Lue lisää Disc Golf Pro Tourista.

Amatöörien SM-karsintakilpailut jatkuvat Jyväskylässä

Amatöörien SM-karsintakilpailujen neljäs osakilpailu käydään Jyväskylässä, Keljonkankaan radalla 15.-16.6. Järjestäjinä toimivat NBDG, Prodigy Disc Europe sekä Jyväskylän Liitokiekkoilijat. SM-osallistumisoikeuksia on jaossa MA1, FA1, MA40, FA40, MA50 sekä FA50 luokille. Kilpailu käydään kahden päivän kilpailuna, molempina päivinä yksi kierros. Ensimmäinen ryhmä starttaa klo 09:00. Katsojilla on tapahtumaan vapaa pääsy.

Jyväskylän osakilpailun tulokset löydät helpoiten Disc Golf Metrixistä.

Lue lisää Amatöörien SM-karsinnoista.

Junioreiden SM-osallistumisoikeuksia jaossa Riihimäellä

Tulevana lauantaina 15.6. on luvassa jo seitsemäs junioreiden SM-karsintakilpailujen osakilpailu. Tällä kertaa osallistumisoikeuksia on jaossa Riihimäellä, Riutan frisbeegolfradalla. Järjestävänä seurana toimii Riihimäen frisbeegolf. SM-osallistumisoikeuksia on tarjolla MJ18 (MPO), FJ18 (FPO), MJ15 sekä FJ15 luokkiin. Kilpailussa pelataan kaksi kierrosta yhteislähdöillä yhden päivän aikana. Ensimmäinen kierros starttaa klo 10:00. Katsojilla on tapahtumaan vapaa pääsy, Riihimäen frisbeegolfseura toivottaa katsojat tervetulleiksi!

Riihimäen osakilpailun tulokset löydät Disc Golf Metrixistä.

Lue lisää Junioreiden SM-karsinnoista.