Seuratoiminnan kehittämistuki 2024 – haku käynnissä 1.-30.11.

Seuratoiminnan kehittämistuki on tarkoitettu lasten ja nuorten liikuntaharrastuksen lisäämiseen sekä monipuolisen organisoidun liikunnan kehittämiseen.

Avustusta voivat hakea liikuntaa ja/tai urheilua järjestävät paikalliset, rekisteröityneet yhdistykset. Avustus myönnetään saajalle harkinnanvaraisena erityisavustuksena. Vuoden 2023 tuki myönnettiin neljälle frisbeegolfseuralle viime vuoden haussa.

Hakuaika alkaa 1.11.2023 ja päättyy 30.11.2023 klo 16.15.

Pienin mahdollinen hakusumma on 2500 e ja suurin 25 000 e. Avustus on aina vain osa hankkeen kokonaisrahoitusta, oman rahoituksen osuus tulee olla vähintään 25 % kustannuksista. Huom! Jos seura on saanut tänä vuonna kaksivuotisen hankkeen ensimmäisen rahoituksen, haetaan nyt toisen vuoden avustus (hakemuksessa ”jatkokausi”). Usean seuran yhteishankkeet ovat mahdollisia.

Avustusten myöntämisen edellytyksenä on, että eduskunta vuoden 2024 talousarviota hyväksyessään osoittaa määrärahat ko. tarkoitukseen.

Päätökset avustuksista pyritään tekemään huhtikuussa 2024. Hakijoille ilmoitetaan päätöksestä kirjallisesti.

Tallenne tuen hakemisen infosta

Opetus ja kulttuuriministeriön ja Olympiakomitean yhdessä järjestämä seuroille suunnattu Seuratoiminnan kehittämistuen hakemisen info järjestettiin 24.10. etäyhteydellä. Tilaisuus tallennettiin.

SFL suosittelee hakuinfotallenteen katsomista ennen hakemuksen teon aloittamista. Info sisältää tärkeää tietoa esimerkiksi kehittämistuen alatavoitteista ja painopisteistä sekä hyödyllisiä ohjeita tuen hakemiseen.

Infon tallenne on katsottavissa 8.11. asti. Katso tallenne.

Lisätietoja hausta OKM:n sivuilta.