Kotimainen kilpailukalenteri rakentuu – Prodigy Disc Pro Tourin aikataulu selvillä

Frisbeegolfin kotimainen kilpailukalenteri on nyt täydentynyt kansallisen kärkikiertueen Prodigy Disc Pro Tourin osakilpailuilla. Samassa yhteydessä on myös päivitetty erilaisia kilpailunjärjestämiseen liittyviä dokumentteja.

Vuoden 2020 frisbeegolfin kotimaisen kärkikiertueen Prodigy Disc Pro Tourin kiertueaikataulu on nyt vahvistettu.

Edellisvuosien tapaan kotimaassa järjestetään yhteensä neljä osakilpailua: Helsingissä 8.-10.5.2020, Tampereella 22.-24.5.2020, Turussa 5.-7.6.2020 sekä kiertuefinaali 31.7.-2.8.2020 Kuopiossa. Näiden lisäksi uutuutena kiertueohjelmaan on lisätty keväällä 3.-5.4.2020 pelattava osakilpailu Mijaksessa. Osakilpailupisteytyksessä huomioidaan maksimissaan kolme pelaajan parasta kilpailua.

Kuva: SFL / Marika Salmi

Kilpailukalenteri 2020

Prodigy Disc Pro Tourin osakilpailuiden sekä SM-kilpailuiden aikataulu kokonaisuudessaan:

3.-5.4.2020 Prodigy Disc Pro Tour 2020 Season Opener Mijas Disc Golf Park Natural Born Disc Golfer
8.-10.5.2020 Prodigy Disc Pro Tour – Helsinki Talin frisbeegolfpuisto, Helsinki Talin Tallaajat
22.-24.5.2020 Prodigy Disc Pro Tour – Tampere Tampereen Frisbeegolfkeskus, Tampere Tampereen frisbeeseura
5.-7.6.2020 Prodigy Disc Pro Tour – Turku Aninkainen, Turku Frisbeegolfseura FORE
11.-14.6.2020 Frisbeegolfin SM – Masterit Lauste, Turku Frisbeegolfseura 7k
4.-5.7.2020 Sekaparifrisbeegolfin SM Lykynlampi, Joensuu Joen Liitokiekko
1.-2.8.2020 Frisbeegolfin SM – Juniorit Mustikkavuori, Ähtäri Ähtärin Urheilijat
31.7.-2.8.2020 Prodigy Disc Pro Tour – Kuopio Puijo DiscGolf, Kuopio Vuorelan Veikot & Deep In The Forest
6.-9.8.2020 Frisbeegolfin SM -MPO/FPO Sibbe Disc Golf, Sipoo  Natural Born Disc Golfer
14.-16.8.2020 Frisbeegolfin SM – Amatöörit Virpiniemi, Oulu Oulun frisbeeseura
29.-30.8.2020 Parifrisbeegolfin SM Peurunka, Laukaa Puskaputtaajat & Jyväskylän Liitokiekkoilijat
12.-13.9.2020 Joukkuefrisbeegolfin SM Laakspohja & Sammatti, Lohja Lohjan Liitokiekkoilijat

SFL pidättää oikeudet muutoksiin.

Päivitettyjä kilpailutoiminnan dokumentteja

Kilpailukalenterin työstön edetessä myös kilpailukalenteri-sivu, kilpailusuunnittelukalenteri sekä kilpailuhakemuspohja on päivitetty. Lisäksi TD-oppaaseen ja kilpailunjärjestämistä koskeville infosivuille on päivitetty SFL:n syyskokouksessa tehty muutos SFL:n alaisen kilpailun kilpailunjohtajien vaatimuksiin.

• Kilpailukalenteri 2020 (löydät tämän sivun myös ylävalikosta Kilpailutoiminta-otsikon alta > Kilpailukalenteri)
  • Kilpailusuunnittelukalenteri 2020 (löydät jatkossa Kilpailutoiminta > sekä Kilpailukalenteri-sivulta että Kilpailun haku ja järjestäminen -sivulta). Version päivitys on tehty 4.12.2019 ja siinä on mukana myös vuodenvaihteen 2019-2020 kilpailut. Kalenteria päivitetään noin viikon välein.
  • Kilpailuhakemuspohja 2020 (Kilpailutoiminta > Kilpailun haku ja järjestäminen). Amateur Series -SM-karsintakisojen haku aukeaa tammikuussa.

Liiton syyskokouksessa käsiteltiin lisenssi- ja jäsenmaksujen vahvistamisen yhteydessä kokousaloite SFL:n alaisten kilpailuiden td-henkilöstön vaatimuksiin ja tukemiseen liittyen. Kokouksessa päätettiin tehdä hallituksen esityksen mukaisesti muutoksia käytäntöön.

Aiemmin SFL:n kilpailussa td-henkilöstöön kuuluminen on edellyttänyt voimassaolevaa SFL:n kilpailulisenssiä sekä PDGA:n Certified Official -sääntökoetta sekä SFL:n jäsenseuran jäsenyyttä. Jatkossa SFL:n vaatimukset td:lle ovat voimassaoleva PDGA-jäsenyys ja sääntökoe. Huomioitavaa on, että kilpaileminen ja pelaaminen SFL:n alaisissa kilpailuissa vaatii kuitenkin edelleen kilpailulisenssin. Pelkkänä td:nä (= eli ei pelaa itse SFL:n alaisissa kilpailuissa) toimimiseen riittää kuitenkin PDGA-jäsenyys.

Suomalaiselle pelaajalle SFL:n kilpailulisenssi vaaditaan kaikkiin SFL:n alaisiin kilpailuihin. Lisenssikauden PDGA-jäsenyys sisältyy SFL:n kilpailulisenssin hintaan, ja liitto tilaa/uusii sen lisenssikaudelle voimaan pelaajalle Suomisportin lisenssioston jälkeen (0-9 päivän viive). PDGA-jäsenyyden ostaminen suoraan PDGA:lta ei vaikuta SFL:n lisenssin hintaan. Lisätietoja lisenssiasioista löydät täältä.