Pelin kulku
Peli alkaa ensimmäisen väylän avauspaikalta, eli tiiltä. Ryhmän jäsenet heittävät vuorollaan jonka jälkeen siirrytään kiekkojen luokse. Seuraava heitto lähtee siitä mihin kunkin pelaajan kiekko on edellisellä heitolla pysähtynyt. Kauimpana korista oleva pelaaja heittää ensimmäisenä, muiden on hyvä pysyä heittävän pelaajan takana. Muista laskea heittosi.
Heittämistä jatketaan kunnes kiekko lepää maalikorissa. Kiekon tulee olla korin sisällä eikä esim. korin katolla. Väylän jälkeen siirrytään seuraavan väylän avauspaikalle ja käytetyt heitot merkitään ylös. Radan vähimmillä heitoilla suorittanut on voittaja.
Pelaamisen vaikeuttamiseksi radoilla on puita, pensaita ja muita luonnollisia esteitä. Nämä esteet ovat oleellinen osa lajia, eikä niitä saa siirtää tai poistaa – saati vahingoittaa – kierroksen aikana.
Joillakin radoilla on myös pelikelvottomia alueita, eli ns. OB (Out of Bounds) -alueita. Nämä on usein merkitty kepeillä tai naruilla. Usein myös jotkut polut, tiet ja ojat muodostavat OB-rajan. Mikäli heittosi päätyy tällaiselle pelikelvottomalle alueelle, lisätään tulokseesi yksi rangaistusheitto. Peliä jatketaan siitä, mistä kohtaa heittosi meni pelikelvottomalle alueelle. Voit myös halutessasi heittää uudelleen samasta paikasta, kuin mistä heitit edellisen heittosi, mutta edelleen rangaistuspisteen kera.