Hallituksen kokousterveiset 9/2024

Kokousterveisillä viestitään hallituksen toiminnasta

SFL:n hallituksen kokousterveiset julkaistaan aina hallituksen kokouksen jälkeen. Kokouksessa läpikäytävät asiat käsitellään ja kirjataan pöytäkirjaan liiton visiosta nousevien teemojen alle. Teemat ovat: talous- ja henkilöstöasiat, lapsi- ja nuorisotoiminta ja kouluyhteistyö, seuratoiminta ja liiton tukitoimet, yhdenvertaisuus sekä huippu-urheilu ja media. Tekniikkaan liittyvät asiat on teemoitettu erikseen tekniikan alle.

Hallitus kokoontuu pääsääntöisesti, kesätaukoa lukuun ottamatta, jokaisen kuukauden viimeisenä torstaina etäyhteydellä. Päätöksiä tehdään kokousten lisäksi myös hallituksen ja työntekijöiden yhteisellä keskustelufoorumilla.

Terveiset kokouksesta 9/2024

Hallitus kokoontui etäyhteydellä torstaina 10.10.

Talous- ja henkilöstöasiat
Käytiin läpi liiton talousarvioluonnos 2025 ja toimintasuunnitelmaluonnos 2025 ja tehtiin esitys talousarviosta ja toimintasuunnitelmasta syyskokoukselle. Tehtiin päätös mahdollisesta äänestystavasta syyskokouksessa.

Seuratoiminta ja liiton tukitoimet
Hyväksyttiin jäsenjaoston eronanomus. Hyväksyttiin liitolle tulleet ansiomerkkihakemukset. Hallitus myönsi samalla kaksi ansiomerkkiä lisää. Todettiin, että koonti kyselystä, joka lähetettiin SFL:n varustekassin vuonna 2023 saaneille seuroille, on luettavissa foorumilla. Myönnettiin Sekaparifrisbeegolfin SM 2024 -kisajärjestäjille liiton perusavustus sekä lisäavustus.

Huippu-urheilu ja media
Tehtiin päätös korvaavien leiripaikkojen täyttämisen perusteista DGTF-tukiurheilijoille suunnatuilla leireillä. Käytiin läpi tilanne Masterstour 2025 -kiertueeseen liittyen. Päätettiin luovuttaa mediaoikeudet frisbeegolfin SM 2025-kisat järjestävälle Lords of Disc Golf -seuralle.

Tekniikka
Todettiin Disc Golf Metrixistä saatu vastaus pelaajien sääntökokeen voimassaolon tarkistamismahdollisuuksiin liittyen.

Muut asiat
Tehtiin päätös Vuoden urheiluseuraehdotuksesta Urheilugaalaan.

Foorumilla aiemmin päätetyistä asioista mainittakoon Frisbeegolfin SM – amatöörit 2024 -kisan järjestäjille myönnetty liiton perusavustus sekä liiton myöntämä lisäraha Frisbeen pituusheitto 2024 -kisojen palkintojakaumaan.

Hallitus kokoontuu seuraavan kerran marraskuun viimeisenä torstaina. SFL:n syyskokous järjestetään su 27.10. klo 13.30. Kokoukseen voi osallistua Piispalassa, jossa järjestetään Liitopäivät 2024, tai etänä. Kokouskutsu on toimitettu jäsenseuroille viikolla 41 mailitse ja se on julkaistu liiton kanavissa: SFL:n sääntömääräinen syyskokous 27.10.2024 – Suomen frisbeegolfliitto