Hallituksen kokousterveiset 8/2024

Kokousterveisillä viestitään hallituksen toiminnasta

SFL:n hallituksen kokousterveiset julkaistaan aina hallituksen kokouksen jälkeen. Kokouksessa läpikäytävät asiat käsitellään ja kirjataan pöytäkirjaan liiton visiosta nousevien teemojen alle. Teemat ovat: talous- ja henkilöstöasiat, lapsi- ja nuorisotoiminta ja kouluyhteistyö, seuratoiminta ja liiton tukitoimet, yhdenvertaisuus sekä huippu-urheilu ja media. Tekniikkaan liittyvät asiat on teemoitettu erikseen tekniikan alle.

Hallitus kokoontuu pääsääntöisesti, kesätaukoa lukuun ottamatta, jokaisen kuukauden viimeisenä torstaina etäyhteydellä. Päätöksiä tehdään kokousten lisäksi myös hallituksen ja työntekijöiden yhteisellä keskustelufoorumilla.

Terveiset kokouksesta 8/2024

Hallitus kokoontui etäyhteydellä torstaina 26.9.

Talous- ja henkilöstöasiat
Kokous aloitettiin toiminnanjohtajan katsauksella liiton talousarvioluonnokseen 2025 ja toimintasuunnitelmaluonnokseen 2025.  Kokouksessa päätettiin jatkaa viestintäassistentin määräaikaista työsopimusta. Tehtiin katsaus työntekijöiden työtilanteisiin.

Lapsi- ja nuorisotoiminta, kouluyhteistyö
Todettiin, että Jouni Kallio käy marraskuussa Virossa pitämässä junnufriba-koulutuksen Viron frisbeegolfliiton edustajille ja maajoukkueen fysiikkavalmentaja Joonas Merelä puolestaan valmennuskoulutuksen.

Seuratoiminta ja liiton tukitoimet
Hyväksyttiin Paloheinän Huippu Frisbeegolfin jäsenhakemus. Luotiin katsaus Ohjaaja 2 -kurssin materiaalien tilanteeseen. Todettiin, että liiton ansiomerkkihaku jatkuu 6.10. saakka ja että SFL:n uusi jäsenetu Fysiikkakoutsi PRO-ohjelmaan on julkaistu ja seurakohtaiset koodit jäsenseuroille toimitettu.

Yhdenvertaisuus
Todettiin, että Et ole yksin -palvelu on tuottanut Häirintäyhdyshenkilön oppaan. Oppaasta infotaan seuroja esimerkiksi seuratiedotteessa.

Huippu-urheilu ja media
Tehtiin päätös DGTF-tukiurheilijoiden valinnasta pisteytysjärjestelmän pohjalta sekä korvaavien leiripaikkojen jakamisen perusteista. Todettiin, että henkilökohtaisen paikan saavat EM-pelaajat tulee ilmoittaa 25.11. mennessä. Keskusteltiin Pro Tourista 2025.

Muut asiat
Todettiin PDGA:n päätös siitä, että vuoden 2025 PDGA-jäsenyyden hankkiville ei toimiteta enää kilkkeitä USA:n ulkopuolella asuville, ne voi tilata erikseen suoraan PDGA:lta maksusta, ja että PDGA:n lehti muuttuu sähköiseksi. Keskusteltiin liiton mahdollisuudesta ehdottaa urheilijoita viiteen eri palkintoluokkaan Urheilugaalaan.

Foorumilla ei ole tehty päätöksiä.

Hallitus kokoontuu seuraavan kerran lokakuun toisena torstaina. SFL:n syyskokous järjestetään su 27.10. klo 13.30. Kokoukseen voi osallistua Piispalassa, jossa järjestetään Liitopäivät 2024, tai etänä. Kokouskutsu toimitetaan jäsenseuroille viikolla 41 mailitse ja se julkaistaan liiton kanavissa.