Ennakkokatsaus 23/2023: Junioreiden SM-karsinnat Oulussa, kiertueet jatkuvat Nokialla ja Kroatiassa

Viikolla 23/2023 kotimainen frisbeegolfkausi jatkuu junioreiden SM-karsintakilpailun merkeissä Oulussa. European Pro Tourilla pelataan Nokialla, Euro Tour starttaa Kroatian turnauksella. Pohjois-Karjalan avoimet juhlistavat 10-vuotista taivaltaan.

Viikolla 23/2023 kotimainen frisbeegolfkausi jatkuu junioreiden SM-karsintakilpailun merkeissä Oulussa. European Pro Tourilla pelataan Nokialla, Euro Tour starttaa Kroatian turnauksella. Pohjois-Karjalan avoimet juhlistavat 10-vuotista taivaltaan.

Junioreiden SM-karsinta Oulu

Oulun frisbeeseura järjestää junioreiden SM-karsinnat Oulussa, Hiirosen frisbeegolfradalla 10.-11.6.2023.

SM-osallistumisoikeuksia jaetaan seuraavasti (osallistumisoikeus siirtyy tuloksissa seuraaville, mikäli edelle sijoittunut on jo saavuttanut SM-pelioikeuden):

• FJ18 (FPO): kilpailun top-3 ja tasasijoitukset
  • FJ15: kilpailun top-3 ja tasasijoitukset
  • MJ18 (MPO): kilpailun top-5 ja tasasijoitukset
  • MJ15: kilpailun top-5 ja tasasijoitukset

Mukaan on ilmoittautunut muun muassa viime vuonna MJ15-luokassa SM-hopealle heittänyt Toivo Turtia (Oulun frisbeeseura).

Aikataulu

Lauantai 10.6.

klo 10 1. kierros
klo 14 2. kierros

Sunnuntai 11.6.

klo 9 alkaen 3. kierros luokittain tulosjärjestyksessä golflähdöin (MJ15, FJ18, MJ18)

Lisätietoja, ilmoittauneet ja tulospalvelu Disc Golf Metrixissä.

Muita poimintoja

Viikonvaihteessa 9.-11.6. järjestetään Pohjois-Karjalan avoimien 10-vuotisjuhlakilpailu, johon on ilmoittautunut mukaan 170 pelaajaa kymmenessä eri luokassa. Kilpailun järjestää Joen Liitokiekko. Lisätietoja lehdistötiedotteesta.

European Pro Tourin neljäs osakilpailu, Nokia Open, pelataan 9.-11.6. Mukaan on ilmoittautunut tukku suomalaisia huippunimiä, muun muassa Belgian Openissa toukokuussa kolmoisvoiton avoimessa luokassa kuitanneet Teemu Talikainen, Ville Ahokas ja Rasmus Saukkoriipi. Copenhagen Openin sekä Prodigy Disc Pro Tourin avauskisan voittanut Viron Mauri Villmann on myös mukana Nokialla. Naisten avoimessa luokassa Belgian Openin voittanut Heidi Laine saa vastaansa muun muassa Viron Anneli Tõugjas-Männisten.

Livetulokset päivittyvät kilpailun aikana Udisc Liveen ja livelähetyksiä voi seurata Disc Golf Streamissa.

PDGA Euro Tour käynnistyy puolestaan Pro Forester -turnauksella Kroatiassa 9.-11.6. Turnaukset livetulokset päivittyvät Udisc Liveen. Avoimessa luokassa on mukana muun muassa Eurooppaa kesä-heinäkuussa kiertävä Paul McBeth.

Muita poimintoja -osioon nostetaan mielellään myös SFL:n jäsenseurojen järjestämiä juhla- ja muita merkittäviä kilpailuja. Lähetäthän tällöin kilpailusta kertovan lehdistötiedotteen toiminnanjohtajalle tai sihteerille: toiminnanjohtaja@frisbeegolfliitto.fi / sihteeri@frisbeegolfliitto.fi.