Prodigy Disc Pro Tourin Heinolassa 27.-29.5.2022

Heinolassa kilpaillaan kiertueen toinen osakilpailu.

Frisbeegolfin Suomen pro-tour palaa Heinolaan vain reilun puolen vuoden tauon jälkeen. Viime vuoden päätöskisaa isännöinnyt Kippasuon DiscGolfPark World on nyt kauden toisen osakilpailun pelipaikka.

Kilpailussa pelataan kolme kierrosta Championship-layoutilla MPO- ja FPO-luokissa. MPO:ssa ykkössuosikki on viime vuoden voittaja Lauri Lehtinen (Jyväskylän Liitokiekkoilijat), jonka kovimmiksi haastajiksi odotetaan Euroopan mestari Niklas Anttilaa (Vuorelan Veikot, Siilinjärvi) sekä järjestävän seuran Ville ”Kippasuon kuningas” Ahokasta, joka sijoittui viime vuoden kisassa toiseksi.

Naisten luokassa kaikki Suomen kärkipelaajat ovat paikalla ensimmäistä kertaa tämän vuoden kotimaan kisoissa. Viime vuoden Heinolan kisan voiton vienyt Heidi Laine (Lahden Frisbeeclub) saa haasteen USA:n kiertueelta palanneilta Henna Blomroosilta (Rauman Frisbee) ja Eveliina Saloselta (Valkeakoski Disc Golf).

Yleisö on tervetullutta paikalle jokaisena kisapäivänä.

Lisätiedot ja yhteydenotot:

Kilpailunjohtaja: Mikko Wikman (events@nbdg.fi, 040 556 7789)

Livetulospalvelu

Kilpailun livetulospalvelu löytyy kilpailun aikana osoitteesta: https://discgolfmetrix.com/2032735&view=info ja https://udisclive.com/live/heinola2022

Viralliset kiertuesivut: https://protour.frisbeegolfliitto.fi

Sosiaalinen media

Prodigy Disc Europen tunnelmia tapahtumasta Instagramissa ja Facebookissa: @prodigydisceurope ja Instagramissa: prodigydiscprotour

Viralliset hashtagit: #prodigydiscprotour &  #sflprotour

Videotuotanto

Heinolan osakilpailua voi seurata live-streamissa osoitteessa www.discgolfstream.com

Kisasta julkaistaan myös jälkilähetykset Youtubessa.
suomeksi selostettuina Discgolfstream: https://www.youtube.com/channel/UCsrmSG6MHhU7aAwsq-ZhY8g

suomeksi selostettuina Disc Golf Finland: https://www.youtube.com/c/DiscGolfFinland/videos

englanniksi selostettuina: https://www.youtube.com/watch?v=gANAASxFuec