Ikäluokkien uusi kiertue Fribastore Masters Tour starttaa tänä viikonloppuna

Masters-luokkien oma kilpailukiertue käynnistyy Vihdissä ja päättyy lokakuussa Tampereelle.

Frisbeegolfin Fribastore Masters Tour 2022 käynnistyy tulevana viikonloppuna (14.-15.5.) Vihdissä Kaatiksen frisbeegolfradalla. Ensimmäistä kertaa kilpailtava masters-luokkien kilpailukiertue koostuu viidestä kaksipäiväisestä osakilpailusta. Toukokuusta lokakuuhun kestävä kiertue käy Vihdin lisäksi Jyväskylässä, Riihimäellä, Lahdessa ja Tampereella.

Kiertuemanageri Jouni Lehto kommentoi uutta kiertuetta: ”Fribastore Masters Tour tuo master-pelaajille oman, erityisesti master-ikäisiä varten räätälöidyn ammattilaiskiertueen ensimmäistä kertaa Suomeen. Tourin aikatauluissa ja suunnittelussa on pyritty ottamaan huomioon erityisesti master-ikäisten heittäjien elämäntilanteet ja aikataulut.”

Liiton toiminnanjohtaja Tapani Aulu odottaa innolla uuden kiertueen vastaanottoa: ”Jo pari vuotta tilauksessa ollut uusi kiertue on erittäin hyvä lisäys liiton vakiokalenteriin. Kaatiksen osakilpailuun on ilmoittautunut reilusti yli 100 kilpailijaa, joten kysyntää selvästi on.”

Kilpailut ovat kaksipäiväisiä PDGA B-tier-kilpailuja 12:lle eri pro-luokalle. Jokainen luokka pelaa kunakin päivänä yhden kierroksen huippuradoilla.

Masters-kiertueen osakilpailujen finaalipäivät maksuttomina suoratoistopalveluina Rockwayn Pulsea.fi -alustalla

Kiertueen kaikkien osakilpailuiden finaalipäivistä on tulossa suorat suomeksi selostetut lähetykset Rockwayn Pulsea.fi- alustalla. Lähetykset toteutetaan yhteistyössä Rockwayn, Fribastoren, paikallisten kilpailunjärjestäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Livestream-tuotannot alkavat jo ensi sunnuntaina ensimmäisen osakilpailun päätöspäivältä Kaatiksen radalta Vihdistä. Kiertueen loppuhuipentuma on nähtävissä suorana tv-lähetyksenä Rockwayn uudella tv-kanavalla kanavapaikalla 17.

Lisätietoja ja kiertueen säännöt: Fribastore Masters Tour – Suomen frisbeegolfliitto

Kiertueen sivut SFL:n virallisessa kilpailujärjestelmässä Disc Golf Metrixissä: https://discgolfmetrix.com/2038785