SFL: Vuoden 2021 parhaat

SFL:n hallitus on valinnut vuoden 2021 parhaat frisbeegolfurheilijat ja -teot sekä vuoden parhaan frisbeegolfseuran.

Vuoden naisurheilija: Henna Blomroos (Rauman frisbee)

• EM-kulta, SM-kulta, Prodigy Disc Pro Tour -kiertueen kokonaiskilpailusta hopeaa

Blomroos kilpailemassa Prodigy Pro Tourilla Heinolan Kippasuolla 3-5.9. Kuva: SFL/Riikka Sammalkorpi.

Henna Blomroos voitti naisten luokan frisbeegolfin Euroopan mestaruuden Tšekissä. FPO-luokan Suomen mestaruuden Blomroos voitti ylivoimaisesti ja otti peräti neljännen peräkkäisen Suomen mestaruutensa ja yhteensä uransa viidennen. Blomroos sijoittui Prodigy Disc Pro Tourilla 2021 FPO-luokassa toiseksi.

Vuoden miesurheilija: Väinö Mäkelä (Dark Flight)

• SM-kulta, Prodigy Disc Pro Tour -kiertueen kokonaiskilpailusta kultaa

Väinö Mäkelän voittoputti SM-kisoissa Oulun Virpiniemessä. Kuva: SFL/Laura Heikkilä.

Väinö Mäkelä ylsi ensimmäiseen Suomenmestaruuteensa Oulun Virpiniemessä MPO-luokassa. Kauden huippusaavutuksiin lukeutuu myös Prodigy Disc Pro Tour -kiertueen kokonaisvoitto.

Vuoden juniori: Silva Saarinen (Riihimäen Frisbeegolf)

• EM-kulta FJ19-luokasta, Sekaparifrisbeegolfin SM-hopea

Silva Saarinen voittajan pallilla EM-kisoissa Tšekissä.

Silva Saarinen voitti FJ19-luokan Euroopan mestaruuden Tšekissä. Sekaparifrisbeegolfin SM-hopean Saarinen saavutti yhdessä Samu Kesosen (Joen Liitokiekko) kanssa. Parivaljakon vuoden 2020 junioriluokan hopea vaihtui vuoden 2021 hopeaan avoimessa luokassa. Saarinen pelasi nousujohteisesti koko kauden, ja rating nousi kauden aikana peräti yli 30 pisteellä.

Vuoden läpimurto: Nestori Tuhkanen (Mikkelin frisbeegolf)

• SM-kulta MJ18-luokasta

Nestori Tuhkanen SM-kisan voittajakolmikon oikeassa reunassa.

Nestori Tuhkanen pelasi koko kauden nousujohteisesti, mistä kertoo osaltaan ratingin nousu yli 20 pisteen verran kauden aikana. Tuhkasen läpimurron kruunasi MJ18-luokan SM-kulta.

Vuoden frisbeegolfteko: NBDG:n livelähetykset

Kuva: https://nbdg.fi/pages/nbdg-media-team

NBDG aloitti vuonna 2021 säännöllisen livetuotannon kotimaan frisbeegolfkilpailuista. NBDG on edistänyt frisbeegolfin tunnettuutta laadukkailla livelähetyksillään.

Vuoden jäsenseura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat

JyLin junioreita pitämässä hauskaa frisbeegolfin parissa. Kuva: JyLi

Jyväskylän Liitokiekkoilijat on tehnyt uraa uurtavaa työtä juniorifrisbeegolfin edistämiseksi tarjoamalla laadukkaasti ohjattuja junioriharjoitteita. JyLi:llä oli SFL:n jäsenseuroista ylivoimaisesti eniten juniorijäseniä (232) vuonna 2021. JyLi järjesti myös sekaparifrisbeegolfin SM-kisat vuonna 2021.

Vuoden väylänraivaaja: The Powerputt Girls & Ladies Open 2021

Kisaan osallistujat yhteiskuvassa ulkona. Taustalla radan portti.

Kisaan osallistuneet naiset yhteiskuvassa. Kuva: https://www.instagram.com/p/CUPzk-OobyM/

The Powerputt Girls & Ladies Open 2021 järjestettiin  25.9. Karkkilan frisbeegolfradalla. Sadalla osallistujalla, mikä oli kilpailun maksimiosallistujamäärä, The Powerputt Girls & Ladies Open 2021 lunasti paikan Euroopan suurimpana naisten kilpailuna. Tapahtuman suojelijoina toimivat Suomen ykköspelaajat Eveliina Salonen ja Henna Blomroos. Tapahtuma sai valtakunnallista medianäkyvyyttä, sillä Yle uutisoi kilpailusta Urheiluruutu -lähetyksessä.