Joukkuefrisbeegolfin SM-kisat 2021 Siilinjärvellä 19-20.6.2021 – sunnuntai

Joukkuefrisbeegolfin SM-kisojen toinen päivä pelattiin Siilinjärvellä erittäin lämpimissä olosuhteissa. Korkeimmillaan lämpötila kohosi jopa 32 asteen lukemiin.

Sunnuntain ensimmäisen kierroksen pelimuotona oli kahden hengen Modified Alternate pelimuoto.

Sunnuntain ensimmäisellä kierroksella avoimen luokan parhaasta yhteistuloksesta vastasi Fore Turku (Severi Saviniemi, Topias Jokinen, Lenni Kemppainen, Joonas Aalto), joka pelasi kahden parin yhteistuloksen -18. Tällä tuloksella Fore repi eroa takana tuleviin joukkueisiin. Kilpailun kakkospaikalle kuuden heiton päähän nousi Vuorelan Veikot (Niklas Anttila, Jesse Nieminen, Veeti Järvinen, Juuso Herranen). Oulun frisbeeseura (Jukka Tyni, Juho Parviainen, Kristian Kuoksa, Elias Luukkonen) putosi kolmanneksi neljän heiton päähän Veikoista.

Sekaluokassa sunnuntain ensimmäisen kierroksen parhaan yhteistuloksen (-8) pelasi Frisbeekotkat (Maria Asikainen, Simo Luoma, Kalle Ojala, Taavi Suutari). Frisbeekotkat nousi
tällä tuloksella kilpailun kärkeen kahdella heitolla ennen Ähtärin Urheilijoita (Anna-Sofia Haipus, Tuomas Autio, Heikki Saunanen, Aati Vesala) ja Joen Liitokiekkoa (Jenni Karppinen, ToniJaatinen, Tero Jaatinen, Eemi Pantsari).

Viimeinen ja neljäs kierros pelattiin neljän hengen Alternate Best Shot-pelimuodolla. Avoimessa parhaasta tuloksesta -17 vastasi kuopiolainen Deep In The Forest (Mikael Räsänen, Arttu
Räsänen, Kasperi Pakarinen, Juho Voutilainen).

Kokonaiskilpailun voittoon ja Suomen mestariksi heitti FORE Turku (-62). Vuorelan Veikot teki kovaa kiriä käyden jo tasoissa mutta hävisi kuitenkin yhdellä ja päätyi hopealle. Oulun frisbeeseura säilytti kolmannen tilan ja nappasi hopeamitalit kaulaan.

Sekaluokassa nähtiin myös erittäin tiukka taistelu voitosta loppuun asti. Tasatilanteessa viimeiselle kierrokselle lähteneet Ähtärin Urheilijat ja Joen Liitokiekko pelasivat kovimmat tulokset -11 ja nousivat Frisbeekotkien ohi uusintaan kilpailun voitosta. Uusinnassa Joen Liitokiekko oli vahvempi ensimmäisellä uusintaväylällä ja näin ollen kultamitalit matkasivat Joensuuhun. Hopeaa Ähtärin Urheilijoille ja pronssia Frisbeekotkille.

Sekaluokan voittokuva:

Avoimen luokan voittokuva: