SFL jäsenseurat kahmivat tunnustusta

Kaksi SFL:n jäsenseuraa on liittynyt kotipaikkakunnallaan Vuoden Liikuttaja -palkinnon saaneiden joukkoon;

Vuorelan Veikot (Siilinjärvi) ja Pieksämäen Ohiheittäjät.

4e9beca4-2492-44a1-81e9-23af8760dafe-2

Pieksämäen Ohiheittäjiä.

Pieksämäen Ohiheittäjät on perustamisensa jälkeen noussut ryminällä alueen varteenotettavaksi toimijaksi. 2014 facebook-ryhmästä alkunsa saanut ja 2015 perustettu seura on muun muassa toteuttanut yhteistyössä kaupungin ja muiden toimijoiden kanssa paikkakunnalle kaksi rataa.

Perustajajäsen Jyrki Tamminen toteaa, että palkinto on hieno kunnianosoitus reilun 40 jäsenen seuralle siinä missä koko lajillekin: ”Liikuttaja -tunnustus kertoo osaltaan, että olemme toiminnallamme saaneet luotua hienot liikuntapuitteet ja toivottavasti ilon, rentouden ja onnistumisen tunteita niin pieksämäkiläisille kuin lähikuntalaisillekin.” Tammisen mukaan myös ratojen käyttöaste kertoo lajin nopeasta noususta paikallisten suosioon.

frisbeegolf vuorelan veikot

Vuorelan Veikkoja 2015 heittoklinikalla. Kuva: Jari-Pekka Heimola

Vuorelan Veikkojen Janne Mönkkönen kertoo, että Siilinjärvellä palkinto on ennen kaikkea tunnustus usean vuoden pitkäjänteisestä ja tavoitteellisesta seuratyöstä. Aktiivinen talkootoiminta, yhteistyö Siilinjärven kunnan kanssa sekä lajin harrastusmahdollisuuksien jatkuva parantaminen ovat olleet keskeisessä roolissa.

Mönkkönen painottaa, että palkinnon saaminen on myös hyvä osoitus frisbeegolfin noususta varteenotettavaksi liikuntamuodoksi ja kaikkien kuntalaisten liikuttajaksi perinteisempien lajien rinnalla.

Siilinjärven Tarinalaaksossa mitellään kesällä 2016 Joukkue-SM -kilpailut. Saatu tunnustus lisää Veikkojen mukaan entisestään innostusta rakentaa hieno tapahtuma ja houkutella samalla lisää innostuneita lajin pariin.

SFL onnittelee palkittuja!