Liitopäivät ja liiton syyskokous järjestettiin Partaharjulla

Historian viidennet Liitopäivät järjestettiin 19.-21.10.2018 Partaharjun toimintakeskuksessa Pieksämäellä. Yhteensä tapahtumaan osallistui liki 60 seura-aktiivia eri puolilta Suomea.

Liitopäivät avattiin perjantaina liiton 20-vuotisjuhlagaalan merkeissä. Illallisen sekä stand up -koomikko Sampsa Simpasen esityksen lisäksi gaalassa muistettiin myös liiton 20-vuotista taivalta ja julkistettiin liiton standaarien saajiksi liiton historian ensimmäisen hallituksen jäsenet (Seppo Nieminen, Jussi Meresmaa
, Ari-Pekka Korkeamäki,
Sami Loukko,
Kirsi Järvinen
, Mikko Sairanen) sekä vähintään kaksi kautta liiton puheenjohtajana toimineet Sami Poimala ja Ville Kotamäki.

Lauantaipäivä käynnistettiin Pieksämäen Ohiheittäjien isännöimällä Liitopäivä Open -parigolfkilpailulla Partaharjun radalla. Kilpailun jälkeen kuultiin esityksiä ja käytiin keskusteluja eri aiheista. Jussi Meresmaa jakoi kokemuksiaan Tampereen frisbeegolfkeskus -hankkeesta, lisäksi kuultiin esityksiä muun muassa Metrixin kehittämisestä, visiotyöstä ja Suomisportista sekä Ville Kotamäen sääntökatsaus. Sääntökatsauksesta kuvattu livelähetys on katsottavissa jälkikäteisesti liiton Facebook-sivulla.

Liitopäivien päätöspäivänä, sunnuntaina, pureuduttiin lauantaina aloitettujen ryhmätöiden tuotoksiin sekä järjestettiin liiton syyskokous. Liitopäivien materiaaleja lisätään vaiheittain liiton nettisivujen Liitopäivät-osioon.

Syyskokouksen päätöksiä

Liiton syyskokouksessa valittiin liiton hallituksen puheenjohtaja ja hallituksen jäseniä kaksivuotiskaudelle 2019-2020. Hallituksen puheenjohtajaksi uudelle kaksivuotiskaudelle valittiin yksimielisesti Ari Penttala. Hallituksen jäseniksi äänestyksellä valittiin Tapani Aulu (jatkaa), Laura Heikkilä (uusi) sekä Juha Kytö (jatkaa).

Lisäksi kokouksessa vahvistettiin jäsen- ja lisenssimaksut sekä liiton toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2019. Vuonna 2019 tullaan muun muassa päivittämään liiton visio ja yhdenvertaisuussuunnitelma yhdessä jäsenseurojen kanssa.

SFL:n kilpailulisenssi 2019 tulee myyntiin Suomisport-järjestelmään 1.11.2018. Ennen kilpailulisenssin ostamista pelaajan on oltava SFL:n jäsenseuran jäsen Suomisport-järjestelmässä. Vakuutusmyynti käynnistyy myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana. Tarkemmat ohjeistukset vuoden 2019 jäsenyys- ja lisenssiasioihin päivitetään SFL:n nettisivuille lähipäivien aikana.

Suomisportin transaktiomaksut kohdistuvat (tämän vuoden tapaan) järjestelmän käyttöön ja kehittämiseen (Maksuturva, palveluntarjoaja Olympiakomitea ja palvelunkehittäjä Vincit Oy).  Suomisport-palvelua käyttää tällä hetkellä 60 lajiliittoa, 125 urheilulajia, tuhansia urheiluseuroja sekä 230 000 liikkujaa.