Liitopäivät

Liitopäivät 2018

Ilmoittautuminen Liitopäiville 2018 on päättynyt.

Syyskokouksen kokouskutsu.

Hallitusehdokkaiden esittelyt.

OHJELMA (SFL pidättää oikeudet muutoksiin):

PERJANTAI 19.10.

15.00 eteenpäin – Saapuminen Partaharjulle alkaa oman aikataulun mukaan
19.00 – SFL 20 vuotta -gaalailta – Ruokailu, esiintyjä, palkitsemisia (rento tilaisuus, siisti arkinen pukeutuminen)

LAUANTAI 20.10.

08.00 – Aamupala
09.00 – Parigolfin pelaajakokous
09.30 – Liitopäivä Open -parigolfkisa
11.30 – Lounas
12.30 – Liitopäivien avaus ja ohjelma käynnistyy

– Frisbeegolfrataprojekti – Case Tampere Disc Golf Center (Jussi Meresmaa)

– Järjestelmät (Suomisport, Disc Golf Metrix)
– Naisjaston ja SFK:n kuulumiset
– Säännöt
– Yhdenvertaisuus
– Ryhmätöiden alustus ja aloitus

Välissä kahvitarjoilu

18.30 – Illallinen ja ryhmätöiden jatkaminen
20.00 – Sauna lämpiää, yhteistä illanviettoa

SUNNUNTAI 21.10.

08.00 – Aamupala
09.00 – Ryhmätöiden viimeistely
10.00 – Ryhmätöiden purku
12.00 – Lounas
13.00 – Ryhmätöiden purku

Liitopäivien yhteenveto
14.30 – Kahvit
15.00 – Syyskokous

Majoitus

Ilmoittautuminen Liitopäiville on sitova ja se on auki 30.9.2018 klo 12 saakka. Jokaisen SFL:n jäsenseuran seurakohtainen osallistujakiintiö on 2 osallistujaa.

HUOM! Majoitukset varataan itse suoraan Partaharjun toimintakeskukselta (partaharju@partaharju.info).

SFL kustantaa viikonlopun tilat, ruokailut (aamupala, lounas, päivällinen, kahvit ja välipalat, perjantain osallistujien osalta gaalaruokailu) ja ohjelman. Osallistujat vastaavat itse tapahtuman majoituskuluista ja majoituksen varaamisesta. Majoitus on mahdollista kahden hengen tai yhden hengen huoneissa.

Majoituksen hinta on:
40 € / henkilö / yö (2hh) tai
65 € / henkilö / yö (1hh)

Majoituskulut laskutetaan osallistujien jäsenseuroilta tapahtuman jälkeen.

Suomen frisbeegolfliiton Liitopäivät on jäsenseurojen ja aktiivien vuosittainen kokoontuminen, jossa tarkastetaan ja kehitetään toimintaa sekä luodaan suuntaviivoja SFL:n toiminnalle. Ensimmäiset Liitopäivät kutsuttiin koolle syksyllä 2014.

Liitopäivät kokoontuvat perinteisesti syksyllä kilpailukauden hiljentyessä. Osallistumisoikeus on kaikilla jäsenseuroilla.

Liitopäivien yhteydessä järjestetään perinteisesti myös SFL:n syyskokous, jossa mm. valitaan luottamushenkilöt hallitukseen erovuoroisten tilalle sekä vahvistetaan seuraavan vuoden toimintasuunnitelma sekä budjetti.

Liitopäivät 2018

Liitopäivät järjestetään vuonna 2018 lokakuun lopulla 19.-21.10.2018 Partaharjun toimintakeskuksella Pieksämäellä. Lisäinfoa ilmoittautumisesta ja ohjelmasta on luvassa loppukesästä.

Alempaa tältä sivulta löydät viime vuoden Liitopäivien materiaaleja.

Jukka Teräs oli toinen Liitopäivien 2016 ansioituneista luennoitsijoista.

LIITOPÄIVÄT 2017

Vuoden 2017 Liitopäivät järjestettiin Kiipulassa. Ohjelmassa oli huomattavien uudistusten läpi käymistä, yhdessäoloa ja verkostoitumista sekä ryhmätöiden muodossa ideoiden ja työkalujen tuottamista SFL:n ja jäsenseurojen käyttöön. Joitain valokuvia viikonlopulta löytyy SFL:n kuvapankista.

LIITOPÄIVÄ OPEN

2017 Liitopäivät käynnistyivät perinteisesti kiperistä väylistä ja kuumottavista puteista rakennetulla Liitopäivä Open -frisbeegolfkilpailulla. Arvotuin parein pelattiin kierros alternate shot –pelitavalla. Liitopäivä Openin jälkeen täytimme energiavajeen Kiipulan lounaspöydässä ja aloitimme puolen päivän jälkeen varsinaisen asiaohjelman.

YHDENVERTAISUUSTYÖ

SFL on aloittanut yhdenvertaisuussuunnitelman kartoittamisen.

Lähetämme kaikille jäsenseuroillemme yhdenvertaisuus- ja tasa-arvokyselyn alustavasti 30.10.2017. Vastausten pohjalta lähdemme rakentamaan työryhmävetoisesti SFL:n yhdenvertaisuussuunnitelmaa. Ennen kyselyä lähetämme kaikille jäsenseuroille tiedotteen hankkeen etenemisestä ja aikataulusta.

Ideoita, näkemystä tai kokemuksia yhdenvertaisuusasioissa?

Mukana yhdenvertaisuustyöryhmään ovat ilmoittautuneet:

• Mikko Kaakinen, SFL toiminnanjohtaja, projektinvetäjä
  • Ari Penttala, SFL puheenjohtaja
  • Nina Kiminki, SFL naisjaosto
  • Antti Taronen, Riihimäen Frisbeegolf ry
  • Tero Kerttula, Jyväskylän Liitokiekkoilijat ry

Yhdenvertaisuustyöryhmään kaivataan lisää aktiiveja. Kaikki näkemykset ovat erittäin tervetulleita ja pienikin panos auttaa. Mikäli sinulla on kokemusta tai tietoa esimerkiksi frisbeegolfharrastuksen toteuttamisesta eri väestöryhmien, vähemmistöryhmien tai erityisryhmien kanssa, olethan yhteydessä!

Voit ilmoittautua mukaan tai kysellä lisätietoja: toiminnanjohtaja Mikko Kaakinen p. 045 663 5168, toiminnanjohtaja(at)frisbeegolfliitto(piste)fi

Osallistamme jäsenseurojamme yhdenvertaisuussuunnitelman pohjatyöhön talvikauden 2017-2018 aikana.

SUOMISPORT

Tämän vuoden Liitopäivillä esitellään Olympiakomitean jäsenpalveluna jäsenjärjestöilleen toteuttamaa SuomiSport -rekisterihallintajärjestelmää. SFL on siirtymässä kokonaan uuteen jäsenrekisteriin, jonka yhteyteen ollaan myöhemmin integroimassa mm. tapahtumanhallintaa ja muita hyödyllisiä ominaisuuksia.

SFL – Suomisport tilannekatsaus 2017-10-17

SuomiSportiin voit tutustua Olympiakomitean sivuilla, osoitteessa suomisport.fi sekä lataamalla mobiilisovelluskaupasta SuomiSport -sovelluksen. Voit jo kirjautua järjestelmään ja hankkia itsellesi Sportti-id:n. Huomaa, että Suomen frisbeegolfliiton ja jäsenseurojen myynti ei vielä ole alkanut.

Yksityiskohtainen ja vaiheittainen ohjeistus SuomiSportin käyttöön julkaistaan lähempänä käyttöönottoa.

SÄÄNTÖUUDISTUKSET

PDGA on uudistamassa sääntökirjansa. Vuoden 2013 versioon on luvassa sääntömuutoksia ja päivityksiä varsin reippaasti. Liitopäivillä käsitellään muutoksia ja muun muassa kansallisten käytäntöjen roolia sääntörintamalla.

Video: PDGA Europen kurinpitolautakunnan puheenjohtaja Ville Kotamäki esitteli sääntömuutoksia kaudelle 2018 (työversio).

Huom. Seuraava muutos sääntöihin laadittu esityksen jälkeen: OB:n jälkeisten jatkomahdollisuuksien rajoittamiseen PITÄÄ edelleen kysyä lupa PDGA:n Tour Managerilta.

RYHMÄTYÖT JA JAOSTOJEN TILANNEKATSAUKSET

SFK2017 tilannekatsaus

Naisjaoston toimintakatsaus

YHDENVERTAISUUSTYÖ

Junioritoiminta

Aluevastaavat 2018

JoukkueSM-peliformaatti

Harrastajamäärien_tilastointi

Rekrytointi seuroissa

Liikuntapaikkarakentaminen

Varainhankinta ja -hallinta seuroissa

SFL materiaalipankki

SFL SYYSKOKOUS

Sunnuntaina Liitopäivien päätteeksi järjestettiin Suomen frisbeegolfliiton syyskokous. Syyskokouksessa muun muassa valittiin SFL:n hallitukseen jäsenet erovuoroisten tilalle kaksivuotiskaudelle 2018-2019 sekä vahvistettiin vuoden 2018 jäsen- ja lisenssimaksut, budjetti ja toimintasuunnitelma.

Syyskokouksen pöytäkirja

SFL_logo_PNG