Ennakkokatsaus 23/2024

Viikko 23/2024 tarjoaa monipuolisesti frisbeegolfia. Vuorossa on Disc Golf Pro Tour Europen kilpailu Heinola Open, SFL Masters Tourin Rovaniemen osakilpailu, junioreiden SM-karsintakilpailut Rovaniemellä sekä amatöörien SM-karsintakilpailut Orimattilassa. Myös SFL Lady Tour starttaa Saarijärveltä.

Disc Golf Pro Tour saapuu Suomeen

Kansainvälinen ammattilaiskiertue Disc Golf Pro Tour saapuu Suomeen tulevaan viikonloppuna 7.-9.6. Luvassa on Heinola Open, joka on DGPT Europen Silver Series-kilpailu. Kilpailun näyttämönä toimii legendaarinen Kippasuon frisbeegolfkeskus ja sen Championship-layout. Järjestäjinä toimii Lords of DiscGolf yhdessä DGPT Europen kanssa. Katsojilla on tapahtumaan vapaa pääsy, ensimmäinen naisten luokan ryhmä starttaa 7.6. klo 08:30 ja avoimen luokan ryhmä 10:30.

Disc Golf Team Finlandin matka jatkuu Heinola Openin lisäksi myös Beaver State Flingissä, Yhdysvalloissa. Kilpailu käydään Estacadassa, Oregonissa 7.-9.6. Kilpailuennakko on luettavissa Disc Golf Team Finlandin sivuilta.

Heinola Openin tulokset löydät PDGA Livestä. Lisätietoa Disc Golf Pro Tour Europesta.

SFL Masters Tour jatkuu Rovaniemellä

SFL Masters Tourin toinen osakilpailu käydään Rovaniemellä, Saaritupien Frisbeegolfpuistossa 8.-9.6. Suomen frisbeegolfliitto järjestää Masters Tourin yhdessä Discooterin kanssa. Kilpailussa pelataan lauantaina kaksi kierrosta ja sunnuntaina finaalikierros. Katsojilla on tapahtumaan vapaa pääsy, kilpailu alkaa 8.6. klo 09:00.

Kilpailun tulokset löydät Disc Golf Metrixistä ja PDGA Livestä. Lisätietoa SFL Masters Tourista.

Amatöörien ja junioreiden SM-karsintakilpailut jatkuvat

Amatöörien SM-karsintakilpailut jatkuvat kolmannella osakilpailulla Orimattilassa. Kilpailu käydään 8.-9.6. Orimattilan kiekkopuistossa, järjestäjinä toimivat NBDG sekä Orimattila Disc Club. SM-osallistumisoikeuksia on jälleen tarjolla MA1, FA1, MA40, FA40, MA50 ja FA50 luokille. Kilpailussa käydään yksi kierros lauantaina ja sunnuntaina, ensimmäinen ryhmä starttaa 09:00.

Kilpailun tulokset löydät Disc Golf Metrixistä. Lisätietoa Amatöörien SM-karsinnoista ja SM-osallistumisoikeuden saaneet.

Junioreiden SM-karsintakilpailujen kuudes osakilpailu käydään 8.-9.6. Rovaniemellä, Saaritupien frisbeegolfpuistossa. Kilpailu käydään yhdessä Rovaniemen Masters Tourin osakilpailun kanssa ja järjestäjinä toimii Discooter yhdessä SFL:n kanssa. SM-osallistumisoikeuksia on tarjolla MJ18 (MPO), MJ15, FJ18 (FPO) ja FJ15 luokkiin. Kaksipäiväinen kilpailu starttaa lauantaina klo 12:00 ensimmäisellä kierroksella.

Kilpailun tulokset Disc Golf Metrixissä. Lisätietoa Junioreiden SM-karsinnoista, sekä SM-osallistumisoikeuden saaneet.

SFL Lady Tour starttaa

SFL Lady Tour starttaa tulevana viikonloppuna. Lady Tour on SFL:n organisoima ja seurojen järjestämä matalan kynnyksen kilpailusarja naisille ja tytöille. Ensimmäinen osakilpailu käydään 8.6. Saarijärvellä, Kusiaismäen frisbeegolfradalla. Järjestävänä seurana toimii Saarijärven Frisbaajat. Kilpailun tulokset löytyvät Disc Golf Metrixistä ja lisätietoa Lady Tourista on tarjolla Suomen Frisbeegolfliiton sivuilla.