Ennakkokatsaus 20/2024

Viikko 20/2024 tarjoaa monipuolisesti kotimaisia kilpailuja. Luvassa on kansallisen huippukiertueen Prodigy Disc Pro Tourin startti, kauden ensimmäiset amatöörien SM-karsintakilpailut ja toiset junioreiden SM-karsintakilpailut. Yhdysvaltojen puolella Disc Golf Pro Tour jatkuu OTB Openilla.

Prodigy Disc Pro Tour starttaa

Kotimainen ammattilaiskiertue Prodigy Disc Pro Tour käynnistyy tulevana viikonloppuna 17.-19.5. Jämijärvellä. Kilpailu käydään Jämikeskuksen frisbeegolfradalla. Luvassa on Jämiltä tuttuja kovia tuulia ja pitkiä liidätyksiä. Kilpailuun on katsojilla vapaa pääsy, joten tarjolla on erinomainen mahdollisuus päästä katsomaan kotimaista huippufrisbeegolfia. Livelähetystä ei ole tarjolla, mutta Disc Golf Finland tarjoaa Youtube-kanavallaan jälkituotantoa kilpailusta heti kierroksen jälkeisenä päivänä.

Jämijärven kilpailun järjestävänä seurana toimii Tomoottajat. Ensimmäisen kilpailupäivän ensimmäinen ryhmä starttaa 17.5 klo 09:00. Prodigy Disc Pro Tourin tiedottajana toimii tänä vuonna Frisbeegolfmedia. Kilpailun tuloksia pääset seuraamaan Disc Golf Metrixistä ja PDGA Livestä. Jälkituotannon löydät Disc Golf Finlandin Youtubesta. Kilpailussa on mukana Disc Golf Team Finlandin pelaajia, kattavampi kilpailuennakko on tarjolla DGTF-sivuilla.

Amatöörien SM-karsintakilpailut alkavat

Amatöörien SM-kilpailujen karsintakilpailut alkavat. Karsintakilpailut järjestetään yhdessä NBDG:n ja paikallisen seuran kanssa. Kiertueen pääyhteistyökumppanina toimii Prodigy Disc Europe. Ensimmäisenä osakilpailuna on vuorossa Parkanon osakilpailu 18.-19.5. Kilpailussa on tarjolla MA1 ja FA1 luokkien lisäksi MA40, FA40, MA50 ja FA50 luokat. Kokonaisuudessaan SM-osallistumisoikeuksia on luvassa 21kpl, MA1:ssä kuudelle parhaalle ja muissa luokissa kolmelle parhaalle. Kilpailu käydään Käenkosken frisbeegolfradalla, hieman muokatulla layoutilla.

Kilpailun yhteistyöseurana toimii Parkanon Urheilijoiden Kiekonnakkelijat. Ensimmäinen ryhmä starttaa 18.5. klo 09:00. Kiertueen säännöt ja tiedot löydät parhaiten Suomen frisbeegolfliiton sivuilta. Tuloksia pääsee seuraamaan Disc Golf Metrixissä. Katsojilla on kilpailuun vapaa pääsy ja tarjolla on frisbeegolfin lisäksi kioskin antimia.

Junioreiden SM-karsintakilpailut jatkuvat

Junioreiden SM-karsintakilpailut jatkuvat tulevana viikonloppuna 18.-19.5. Mynämäellä, Mynämäen frisbeegolfradalla. Luvassa on kaksipäiväinen kilpailu, jossa pelataan yksi kierros per päivä. Suomen frisbeegolfliitto järjestää Mynämäen karsintakilpailun yhdessä Wirmo Disc Golf Mynämäki RY:n kanssa. Kilpailussa on tarjolla kokonaisuudessaan 16kpl SM-osallistumisoikeuksia, MJ18, MJ15 luokkien viidelle parhaalle ja FJ18, FJ15 luokissa kolmelle parhaalle.

Katsojilla on kilpailuun vapaa pääsy. Ensimmäinen ryhmä starttaa 18.5. klo 09:00. Tuloksia pääsee seuraamaan Disc Golf Metrixistä ja PDGA Livestä.

Disc Golf Pro Tourin seuraava pysäkki OTB Open

Disc Golf Team Finlandin pelaajat osallistuvat myös Jämijärven Prodigy Disc Pro Tourin osakilpailun lisäksi Stocktonissa, Kaliforniassa 17.-19.5. pelattavaan OTB Openiin. Kilpailu on kolmipäiväinen Elite Series-kilpailu. Disc Golf Team Finlandista mukana ovat Niklas Anttila, Väinö Mäkelä, Tuomas Hyytiäinen ja Joona Heinänen. Kattavamman kilpailuennakon löydät Disc Golf Team Finlandin sivuilta ja kilpailuun liittyviä päivityksiä parhaiten DGTF-Instagramista.

Ainon päivän kilpailu osana PDGA Women’s Global Eventiä

Ainon päivän kisa on tänä vuonna osa PDGA:n Women’s Global Eventiä. Kilpailussa on mukana kaikki naisten luokat. Ainon päivän kisa on Oulun frisbeeseuran järjestämä kauden avauskilpailu. Kilpailu käydään Hiirosen urheilupuiston frisbeegolfradalla. Tulokset ja tarkemmat lisätiedot löytyvät Disc Golf Metrixistä.