SFL:n masterstourille haetaan organisoijaa kausille 2024-2025

Haku auki 30.9.2023 asti

SFL hakee masterstourille yleisorganisoijaa seuraavaksi kahdeksi kaudeksi (2024-2025) Prodigy Disc Pro Tourin mallilla. Kiertueella kilpaillaan 4-6 osakilpailua myöhemmin organisoijan kanssa päätettävässä muodossa.

Organisoija valitsee yhdessä SFL:n kanssa osakilpailujärjestäjät, päättää yhdessä SFL:n kanssa kiertueen formaatin ja saa kiertueen media- ja markkinointioikeudet, kuten oikeudet pääkumppanuuksiin. SFL:n mediapolitiikan mukaisesti kiertueen organisoija saa oikeuden hankkia itse kisapaikoilla ja mediatuotannoissa näkyvät sponsorit ja mainostajat. SFL varaa lisäksi itselleen, omalle yhteistyökumppanilleen sekä kisajärjestäjän yhteistyökumppanille näkyvyyden videotuotantoon mediamäärittelyiden mukaisesti erikseen sovitusti.

Organisoija sitoutuu noudattamaan SFL:n kiertueiden toimintakäsikirjaa ja kullekin kaudelle päätettyjä kiertuesääntöjä sekä yhdessä räätälöityä kiertuesopimusta.

Juuso Mäntykankaan opinnäytetyön (2023) mukaan SFL:n ja kiertueorganisoijien yhteistyö on tuonut kiertueille, organisoijille ja pelaajille näkyvyyttä, jatkuvuutta, kaupallisia hyötyjä ja kehittänyt kiertueiden asemaa lajin sisällä. Haastattelujen mukaan kaikki vastaajat kokivat näkyvyyden SFL:n kanavissa kattavaksi ja positiiviseksi. SFL koettiin vastuulliseksi ja arvostetuksi kumppaniksi ja hyödylliseksi kiertueorganisoijan omille brandeille ja kumppanuuksille.

Vapaamuotoiset tarjoukset SFL:n urheilutoimenjohtajalle (tapani.aulu@frisbeegolfliitto.fi) 30.9.2023 mennessä. Lisätiedot ja tiedustelut urheilutoimenjohtajalta.

Kuva: Petri Anttiroiko / SFL