Uusi kausi on käynnissä – ohjeita lisenssin hankintaan ja kilpailuiden selaamiseen

Uusi frisbeegolfvuosi on käynnistynyt! Uuden kauden kynnyksellä onkin sopiva aika kerrata, missä jäsenyys-, lisenssi- ja vakuutusmyynti tapahtuu, ja mitä kautta liiton alaisiin kilpailuihin pääsee ilmoittautumaan mukaan.

SFL:n kilpailulisenssi ja OP:n Sporttiturva ovat myynnissä Suomisportissa

Osallistuakseen SFL:n alaisiin kilpailuihin, on pelaajalla oltava voimassaoleva kilpailulisenssi. Tämän vuoden lisenssimyynti on käynnistynyt vilkkaasti, ja tähän mennessä kaudelle 2019 on ostettu Suomisportista jo reippaasti yli 1 000 lisenssiä.

Poimintoja:

• Lisenssin ostajan on oltava SFL:n jäsenseuran jäsen. SFL:n jäsenrekisterinä toimii Suomisport-järjestelmä, jossa jäseneksi liitytään joko ostamalla palvelusta seuran jäsenyyden, tai vaihtoehtoisesti seuran yhteyshenkilö lisää sinut jäseneksi järjestelmään.
  • Vuodelle 2019 on myynnissä aikuisten ja junioreiden kilpailulisenssit. Kumpikin lisenssi pitää sisällään lisenssivuoden PDGA-jäsenyyden. PDGA-jäsenyydet uusitaan kullekin pelaajalle liiton toimesta SFL:n lisenssin ostamisen jälkeen. Tämänhetkinen viive PDGA-jäsenyyksien käsittelyssä on 0-4 päivää.  PDGA-jäsenyyden ostaminen suoraan PDGA:lta ei vaikuta lisenssin hintaan.
  • Lisenssin ostamisen yhteydessä (tai jälkikäteen) voi Suomisportissa voi ostaa myös OP:n Sporttiturva-vakuutuksen. Vakuutuksen voi ostaa myös, mikäli ei hanki kilpailulisenssiä.
  • Muistathan lisätä oman PDGA-numerosi omaan Suomisport-profiiliisi, mikäli näin et ole jo aiemmalla kaudella tehnyt. Vasta lisäyksen jälkeen Disc Golf Metrix -kilpailujärjestelmä kykenee tunnistamaan, että sinulla on voimassaoleva SFL:n lisenssi. PDGA-numeron lisäämisestä viive lisenssin voimassaolon päivittymiseen Metrixissä on yksi yö.

• Huolehdi myös, että olet täydentänyt Metrixissä profiiliisi oman syntymävuotesi, PDGA-numerosi sekä Suomisportista löytyvän henkilökohtaisen Sportti-ID:si. Nämä tiedot pystyt lisäämään Metrixissä omista asetuksistasi.
  • Jäsenyyden, lisenssin ja vakuutuksen ohjeistukset löytyvät kootusti Lisenssi ja vakuutus 2019 -sivulta Kilpailutoiminta-valikon alta.

Kilpailuiden löytäminen ja ilmoittautuminen

Liiton kilpailuhallintajärjestelmänä toimii Disc Golf Metrix. Metrixistä löytyy paljon erilaisia kilpailuja. Liiton alaisia kilpailuita löydät joko suuntaamalla Metrixiin liiton sivujen kautta, lyhytosoitteella http://sfl.dgmtrx.com tai hakemalla niitä Metrixistä suoraan hakutoiminnolla.

Alla oleva ohjepaketti on lisätty myös pysyvämmin Kilpailukalenteri-sivulle.

Linkki SFL:n nettisivujen (www.frisbeegolfliitto.fi) etusivulta:

Kilpailutoiminta-valikon kautta:

Disc Golf Metrixin Kilpailut-sivulta:

1. Valitse ensin ajankohta vasemmalta (esimerkiksi ”kuluva vuosi”, mikäli haluat nähdä kaikki kuluvan vuoden kilpailut).

2. Valitse tämän jälkeen ”Seura ja liitto”-valikon alta ”Suomen frisbeegolfliitto”.

3. Nyt näet kaikki valitsemallesi ajankohdalle liiton alaiset PDGA-sanktioitavat kilpailut. Voit tarkastella kilpailuja ruudukkomuodossa tai vaihtaa näkymän listaukseksi oikeasta yläkulmasta.

4. Valikosta voit vaihdella hakukriteerejä haluamallasi tavalla (esimerkiksi rekisteröitymisaika, haku seuran mukaan, haku kilpailutyypin tai radan mukaan).