Lisenssi ja vakuutus 2019

Kilpailulisenssin voi hankkia vain Suomen frisbeegolfliiton jäsen (= jäsenseuran jäsen). Suomalaiselle pelaajalle kilpailulisenssi vaaditaan kaikkiin SFL:n alaisiin kilpailuihin ja lisenssikauden PDGA-jäsenyys sisältyy kilpailulisenssin hintaan.

HUOM! PDGA-jäsenyyden ostaminen suoraan PDGA:lta ei vaikuta lisenssin hintaan.

Jäsen- ja lisenssimaksut 2019

Aikuinen Juniori (1.1.2001 ja myöhemmin syntyneet)
Jäsenyys 3 € (+ transaktiokulu 1,5 €) 2 € (+ transaktiokulu 1,5 €)
Kilpailulisenssi 50 € (+ transaktiokulu 1,5 €) 25 € (+ transaktiokulu 1,5 €)

Jäseneksi liittyminen

Liiton varsinaisia jäseniä ovat liiton hallituksen hyväksymät rekisteröidyt jäsenseurat. Liitto pitää jäsenseurojen frisbeegolfia harrastavista jäsenistä rekisteriä ja näiden pohjalta kerätään jäsenmaksut edellä esitetyn taulukon mukaisesti. Suomen frisbeegolfliitto ei ota vastaan suorajäsenyyksiä.

SFL:n jäsenrekisterinä toimii Suomisport-järjestelmä, jossa jäseneksi liitytään joko ostamalla palvelusta seuran jäsenyyden, tai vaihtoehtoisesti seuran yhteyshenkilö lisää sinut jäseneksi järjestelmään.

Kaikkien jäsenseurojen frisbeegolfaavien jäsenten tulee liittyä Suomisport-järjestelmän käyttäjiksi ostaakseen jäsenyyden itse, tai jotta heidät voidaan lisätä jäsenseuran jäseneksi.

Suomisportiin rekisteröitymisen pikaohje:

Suomisport-palveluun kirjaudutaan tilaamalla kertakirjautumislinkki joko sähköpostiin tai kertakirjautumiskoodi matkapuhelimeen. Saat vastausviestissä sähköpostiin kirjautumislinkin tai jos olet tilannut koodin matkapuhelimeesi 4-numeroisen kirjautumiskoodin. Kirjautumiskoodi on kertakäyttöinen ja voimassa 10 minuuttia. Saatuasi kirjautumislinkin, klikkaa sitä ja luo itsellesi oma Suomisport-profiili. Profiilin luomiseen menee vain muutamia minuutteja. Vanhempi/huoltaja luo ensin oma profiilisi Suomisporttiin, lisää lapsesi tämän jälkeen omaan profiiliisi.

Suomisport-profiilin kerätään seuraavat henkilötiedot: kieli, nimi, henkilötunnus, kansalaisuus, Suomisport ID-tunnus, puhelinnumero, sähköpostiosoite, osoite ja maa. Jos rekisteröityjä haluaa tehdä hankintoja huollettavansa puolesta Suomisport-palvelussa, kysyy Suomisport-palvelu huollettavan vastaavat tiedot. Profiilin luontiin menee muutama minuutti.

Sportti-ID on 8-numeroinen numerosarja, joka näkyy Suomisport-profiilissa profiilinhaltijan nimen ja syntymäajan alla. Sportti-ID ei ole palvelun kirjautumistunnus/käyttötunnus vaan henkilökohtainen liikkujatunnuksesi, mikä säilyy aina samana harrastamastasi lajista/lajeista ja liitosta riippumatta. Sportti-ID:n avulla palvelu tunnistaa liikkujan ja liikkuja voi tehdä palvelussa erilaisia ostoksia.

Kirjautuaksesi jatkossa uudestaan Suomisporttiin et tarvitse erikseen tunnuksia. Sisään kirjaudut tilaamalla aina uuden kertakirjautumislinkin, joko matkapuhelimesi tai sähköpostiisi. Profiilin luomisen jälkeen pystyt tekemään hankintoja Suomisport-palvelusta.

Apua jäsenyyden ja lisenssin ostamiseen?

Pelaaja: Näin pystyt ostamaan jäsenyyden (ja lisenssin) Suomisportista.

Lisenssin tilaaminen

Kilpailulisenssin voi hankkia vain Suomen frisbeegolfliiton jäsen (= jäsenseuran jäsen). Suomalaiselle pelaajalle kilpailulisenssi vaaditaan kaikkiin SFL:n alaisiin kilpailuihin ja PDGA-jäsenyys sisältyy kilpailulisenssin hintaan. HUOM! PDGA-jäsenyyden ostaminen suoraan PDGA:lta ei vaikuta lisenssin hintaan.

Major-tasoisten kisojen pelaajilla, SM-kilpailuiden pelaajilla sekä pro-tourin kilpailijoilla on oltava kilpailulisenssin lisäksi myös voimassaoleva PDGA:n toimitsijatesti (sääntökoe). Lisätietoja toimitsijatestistä alempana tällä sivulla.

Pelaaja: Näin pystyt ostamaan jäsenyyden (ja lisenssin) Suomisportista.

Lisämaksusta lisenssin yhteyteen voi tilata:

• 30 euron lisähintaan PDGA-kiekon ja -minin. SFL ei vastaa toimitettavan kiekkopaketin sisällöstä, kiekot toimittaa PDGA niiden saatavuuden mukaan.
  • PDGA:n Discgolfer-lehden 40 euron vuosihintaan. Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa.

Lisätuotteita voi tilata vain välittömästi ennen oman kilpailulisenssin ostoa, jotta ne ehtivät samaan tilaukseen PDGA-jäsenyyden tilaamisen/uusimisen kanssa. Lisätuotteita voi tilata vain, jos hankkii SFL:n kilpailulisenssin.

Lisätietoja tilaussivulla.

Miten saan lisenssini näkymään voimassaolevana Metrixissä?

1. Osta ensin seurasi jäsenyys Suomisportista. Tilaa tämän jälkeen lisenssi Suomisport-järjestelmästä kohdasta ”Ostamaan”.

2. Tilauksen jälkeen SFL-lisenssisi on voimassa. Liitto syöttää lisenssiin sisältyvän PDGA-jäsenyytesi voimaan tämän jälkeen 0-9 vuorokauden viiveellä. Mikäli tarvitset jäsenyydelle nopeutetun käsittelyn, ota yhteyttä liiton toiminnanjohtajaan. Saat syötön jälkeen suoraan vahvistusviestin PDGA:n järjestelmästä.

3. Lisää PDGA-numerosi myös Suomisport-profiiliisi heti, kun sinulla on PDGA-numero on. Löydät Suomisport-profiilisi lajikohtaisista lisätiedoista paikan numeron lisäämiselle lisenssioston jälkeen. Pääset täyttämään PDGA-numeron (pelkkä numero, ei #-etuliitettä) profiiliisi kirjautumalla Suomisportiin. Omalta etusivultasi löytyy lisenssioston jälkeen kohta ”lajikohtaiset lisätiedot”. Voit täyttää numeron klikkaamalla kohtaa ”PDGA:”. Huom! Täyttökohta näkyy vain palvelun selainversiossa.

4. Kun olet lisännyt PDGA-numerosi Suomisportiin, Metrix pystyy havaitsemaan lisenssisi tämän jälkeen päivän viiveellä. Lisää oma Sportti-ID-numerosi, PDGA-numerosi sekä syntymävuotesi Metrixin tietoihisi.

Huomaathan, että Metrix tunnistaa lisenssisi voimassaolon vain, mikäli kaikki edellä mainitut asiat on kunnossa. Lisenssisi ei näy järjestelmässä voimassa, mikäli sinulla ei ole seurajäsenyyttä Suomisportissa.

Pulmia? Vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin löydät täältä.

Sporttiturva-vakuutus 2019

Päivitetään. Vakuutusmyynti vuodelle 2019 käynnistyy alustavasti joulukuussa 2018.

Vuoden 2018 vakuutuksen ehdot.

Toimitsijatesti (PDGA Certified Official)

SFL edellyttää PDGA:n toimitsijatestin suorittamista SM-kisojen kilpailunjohtajilta, sekä kaikilta PDGA:n alaisten kilpailujen johtajilta. Toimitsijatestin suorittaminen on myös vaatimus Major-tasoisten kisojen pelaajille, SM-pelaajille sekä pro-tourin kilpailijoille. Kaikille muille kotimaisten kisojen kilpailunjohtajille ja lisenssipelaajille toimitsijatestin suorittamista suositellaan.

Testi on lyhyt nettilomakkeella suoritettava monivalintatehtävä, jossa voit käyttää apunasi sääntökirjaa ja kilpailuopasta. SFL tarjoaa sääntökokeet jokaiselle nimetylle kilpailunjohtajalle (TD) ja apulaiskilpailunjohtajalle (apu-TD). Ilman sanktioidun kilpailun TD-statusta koe maksaa 10 €.

Ota yhteys PDGA:n maakoordinaattori Tapani Auluun, mikäli sinulta puuttuu toimitsijakoe ja olet nimetty TD:ksi kilpailuhakemuksessa: pdga@frisbeegolfliitto.fi.

Monijäsenyys SFL:n jäsenseuroissa

Yksittäinen henkilö voi olla samanaikaisesti jäsenenä niin monessa seurassa kuin hän haluaa ja seurojen omat säännöt määrittelevät nämä jäsenyysehdot.

Jokainen SFL:n jäsenseuran jäsen voi kuitenkin edustaa vain yhtä seuraa SFL:ssa, jolloin muut seurajäsenyydet katsotaan liiton näkökulmasta ei-edustusjäsenyyksiksi.

Edustusseura määrittyy Suomisportissa lisenssin ostamisen yhteydessä ilmoitetun seuran mukaan. Lisenssinoston yhteydessä ilmoitettuun seuraan on maksettava myös seuran jäsenmaksu. Muut kuin lisenssinoston yhteydessä ilmoitetut seurat ovat pelaajan ei-edustusseuroja.

Edustusjäsenyyden siirto:

Suomisport-järjestelmässä seurasiirron pystyy tekemään liiton toiminnanjohtaja Anniina Ihamäki.