SFL:n lisenssin ostaminen – ohjeet pähkinänkuoressa

Kertauksena ohjeet lisenssin ja lisätuotteiden hankkimiseen.

SFL:n lisenssimyynti kaudelle 2023 aloitettiin viime vuoden loppupuolella 1. joulukuuta. Kauden 2022 lisenssejä ostettiin yhteensä 4331 kappaletta. Nykyiselle kaudelle lisenssejä on hankittu 3067 kappaletta, joten monella on vielä edellisvuosien tapaan lisenssi näin kevään korvalla hankkimatta.

Ohjeet pähkinänkuoressa lisenssin ostamiseen

1. Muistathan ensin liittyä jäseneksi SFL:n jäsenseuraan tai -jaostoon ennen kuin ostat kilpailulisenssin Suomisportista.
  2. Liitto muistuttaa, että kilpailulisenssiin on haluttu sisällyttää PDGA-jäsenyys, ja täten PDGA-jäsenyyttä ei kannata ostaa suoraan PDGA:lta jos aikoo osallistua SFL:n alaisiin kilpailuihin ja hankkia täten SFL:n lisenssin.
  3. PDGA-jäsenyyden päivitys on automaattinen ja kestää 0-7 päivää ostosta. Jäsenyyden päivittymisestä tulee automaattisesti viesti PDGA:lta sähköpostilla. Uutena jäsenenä saat itsellesi PDGA-numeron automaattisesti 0-7 päivän kuluessa lisenssin ostosta sähköpostiisi. Numero ilmestyy automaattisesti myös Suomisportiin liikkujakohtaisiin lisätietoihin.
  4. Kun sinulla on PDGA-numero Suomisportissa, Metrix pystyy havaitsemaan lisenssisi tämän jälkeen yhden yön viiveellä. Lisää oma Sportti-ID-numerosi, PDGA-numerosi sekä syntymävuotesi Metrixin tietoihisi.

Lisenssin ja lisätuotteiden hinnat kaudella 2023

Vuoden 2023 kilpailulisenssi on voimassa ostohetkestä alkaen ja 31.12.2023 saakka.

• Aikuisen (v. 2004 tai aiemmin syntyneet) kilpailulisenssi 2023: 62 € + transaktiokulu 1,5 €
  • Juniorin (v. 2005 tai myöhemmin syntyneet) kilpailulisenssi 2023: 32 € + transaktiokulu 1,5 €. Alle 13-vuotiailla pitää aina olla vanhempi tai huoltaja mukana lisenssikilpailun kierroksella riippumatta siitä missä luokassa he pelaavat (Kilpailuopas: 1.13).

Kun maksat seuran jäsenmaksun ja tämän jälkeen lisenssin hankinnan yhteydessä ilmoitat saman seuran, muodostuu tästä edustusseurasi. Mikäli kuulut useampaan SFL:n jäsenseuraan ja haluat vaihtaa edustusseuraasi, ota yhteyttä liiton järjestösihteeriin (sihteeri@frisbeegolfliitto.fi).

Lisenssin yhteyteen voi tilata 40 euron lisähintaan PDGA-kiekon ja -minin. SFL toimittaa kiekot postitse (postimaksu sisältyy hintaan). Voit valita kiekollisen lisenssin suoraan lisenssiä ostaessasi. Kiekkoja postitetaan kerran kuukaudessa.

Lisenssin ostamisen yhteydessä voi ostaa Sporttiturva 2023 -vakuutuksen. Vakuutuksen voi hankkia myös lisenssin ostamisen jälkeen. Myös sellainen SFL:n jäsenseuran jäsen, joka ei ole aikeissa ostaa kilpailulisenssiä, voi halutessaan hankkia frisbeegolfin Sporttiturvan.

Sporttiturva-vakuutuksen hinnat on aiempien vuosien pohjalta eriytetty iän mukaan seuraavasti:

• 62 € (v. 1994 tai myöhemmin syntyneet)
  • 130 € (v. 1993 tai aiemmin syntyneet)

Hyödyllisiä linkkejä

Ohjeet lisenssin ja vakuutuksen ostamiseen sekä lisenssin päivittymiseen Metrixissä: Jäsenyys, lisenssi ja vakuutus

Suomisportiin ja metrixiin liittyviä usein kysyttyjä kysymyksiä ja niihin annetut vastaukset: Usein kysytyt kysymykset – vastauksia pelaajalle (Suomisport, Metrix)

Kilpailemisen aloittamiseen liittyviä ohjeita: Näin aloitat kilpailemisen

Lisenssiin ja Suomisportiin liittyvissä kysymyksissä voit ottaa yhteyttä järjestösihteeriin (sihteeri@frisbeegolfliitto.fi).