Mastersjaosto 2021-2022

Mastersjaosto on valittu uudelle toimikaudelle

Mastersjaoston ensimmäinen toimikausi päättyi 2020 ja nyt käynnistetään toista toimikautta hallitusvastaava Johanna Parviaisen johdolla uudella kokoonpanolla. Jaoston tehtävänä on suunnitella ja koordinoida masters-toimintaa sekä tarjoaa työkaluja seuroille masters-toimintansa kehittämiseen.

Mastersjaoston painopisteenä ovat 50-vuotiaat ja sitä vanhemmat ikäluokat.

Mastersjaoston jäsenet 2021-2022

Jussi Perttu, KFC ry Kellokosken Frisbeegolf Club ry.
Erityisopettaja. 53-vuotias grandmasterheittäjä, frisbeegolf on ollut pääliikuntalajina n. 10 vuotta, kun omat pojat vei radalle. Aikaisempina lajeina mm. yleisurheilu, käsipallo, pesäpallo ja jääkiekko, sekä valmentajakokemusta yli kahdenkymmenen vuoden ajalta.

Mottona ”Terveenä heittämällä”

Pentti Miettinen, Mandon kiertäjät ry.
”Alkanut viimeinkin saada jotain aikaiseksi eläkeläisten parissa. Keuruulla Eläkeliiton yhdistyksen puitteissa pelataan tiistaisin frisbeetä säästä riippumatta, myös näin talvikautena. Kesäkuussa eläkeliiton keskisuomen mestaruuskisat. Ensimmäiset laatuaan. Heinäkuussa eläkeliiton valtakunnalliset mestaruuskisat. Jotain on siis touhuttu ja saatu jopa aikaiseksi.”

Teija Soukkila, Vampulan Urheilijat frisbeegolf
12 vuotta lajia harrastanut aktiivinen ”fribahullu”, kisaaja, kisajärjestäjä ja Vampulan Urheilijoiden frisbeejaoston sihteeri. Jokainen päivä menee tavalla tai toisella lajin parissa. Nykyään asuinpaikkana Riihikoski, josta lyhyt matka kaikille lempiradoille.

Antti Taronen, Riihimäen frisbeegolf ry

Löysin lajin noin 10 vuotta sitten ja parin satunnaisesti harrastetun vuoden jälkeen aloin harrastamaan sen verran tiiviisti, että uskalsin hankkia lisenssin 2015. Pian sen jälkeen aktivoiduin myös seurassani Riihimäen Frisbeegolfissa ja otin vastaan sihteerin pestin. Parin vuoden päästä rinnalle tuli kisavastaavan homma. Sen jälkeen olen vetänyt yhdessä vaimon kanssa kolmesta viiteen kilpailua vuodessa ja välillä olen avustanut muitakin apu-TD:nä. Viikkokisoja olen ehtinyt vetää kymmeniä.

Eräs sivujuonne harrastuksessa on ollut ratojen bongaaminen. Reissussa on aina reput mukana ja moni reissu tähtää nimenomaan uusien ratojen näkemiseen ja kokemiseen. Mittariin on nyt kertynyt 262 rataa.

54 vuoden iässä voi harmitella, että löysin lajin ihan liian myöhään, mutta onneksi ikä ei ole harrastamisen este. Toivottavasti harrastaminen nimenomaan auttaa saamaan vielä paljon hyviä aktiivisia vuosia ja tietenkin yhdessä vaimon kanssa. Kehitystä on tapahtunut pikkuhiljaa ja viime kesänä rating oli jopa hetken ensimmäistä kertaa tasan 900.

Jospa näillä eväillä minulla olisi jotain annettavaa myös muille aikuisille heittäjille.

Hallistusvastaava Johanna Parviainen, johanna.parviainen@frisbeegolfliitto.fi

Mastersjaoston sivu: https://frisbeegolfliitto.fi/masterit/