Prodigy Disc Pro Tourin koronasuunnitelma

Frisbeegolfin kotimaisen kärkikiertueen Prodigy Disc Pro Tourin kiertueaikataulu 2021:

Helsinki, 14.-16.5.
Tampere, 28.-30.5.
Turku, 11.-13.6.
Kuopio, 30.7.-1.8.
Heinola, 3.-5.9.

Prodigy Disc Pro Tour noudattaa kaikkia SFL:n, PDGA:n, Olympiakomitean, THL:n, AVI:n sekä Valtioneuvoston ohjeita, suosituksia ja määräyksiä.

Lue SFL:n ohjeistus täältä: https://frisbeegolfliitto.fi/koronavirusinfo/

Tämän lisäksi Prodigy Disc Pro Tour noudattaa seuraavaa suunnitelmaa kilpailujen turvalliseksi läpiviemiseksi.

Ennen kilpailua

Kiertueen säännöt on päivitetty keväällä ottamaan huomioon mahdolliset kisaperuutukset. Lue säännöt täällä: https://protour.frisbeegolfliitto.fi/saannot

60 päivää ennen kisaa:

Tarkistetaan kilpailupaikkakunnan tilanne yhdessä kisajärjestäjän kanssa. Mikäli tilanne näyttää tässä vaiheessa kilpailunjärjestäjän kannalta mahdottomalta, kilpailu perutaan. Lähtökohtaisesti yritetään etsiä uusi päivämäärä yhteistyössä kilpailunjärjestäjän, Prodigy Discin ja SFL:n kanssa, mutta myös peruuttaminen on mahdollista.

30 päivää ennen kisaa:

Tarkistetaan tilanne uudestaan. Mikäli näyttää, että kilpailu voidaan järjestää, arvioidaan voidaanko kilpailuun ottaa yleisöä tai tarvitaanko muita rajoituksia. Avataan kilpailun tiedot Metrixissä viimeistään tässä kohdassa ja päivitetään tarvittavat tiedot.

3 viikkoa ennen kisaa:

avataan ilmoittautuminen. Kolmivaiheisen ilmoittautumisen vaiheet kestävät 5 päivää, jolloin ilmoittautuminen päättyy noin viikko ennen kilpailua.

Seurataan tilannetta aina kilpailun alkuun asti. Viimeisimmät ja ajan tasalla olevat viranomaisten, Suomen frisbeegolfliiton ja PDGA:n asettamat ohjeistukset, rajoitukset ja määräykset päivitetään kilpailun virallisiin tiedotuskanaviin viimeistään kilpailuviikon alussa.

Kilpailun aikana

• Kilpailuissa käytetään rajoitettua pelaajamäärää (144)
  • Käytetään 15 minuutin lähtövälejä
  • Pelaajakokoukset järjestetään sähköisesti
  • Noudatetaan hyvää käsi-, yskimis- ja niistämishygieniaa
  • Vältetään kaikkia lähikontakteja, kuten kättelyitä ja ylävitosia
  • Kosketaan vain omiin pelivälineisiin
  • Pidetään 2 metrin turvaväli kierroksen aikana, kilpailukeskuksen alueella ja rata-alueella
  • Vältetään turhaa oleskelua kilpailukeskuksessa

Osallistuminen kilpailuun on kiellettyä, mikäli

• sairastat koronaviruksen aiheuttamaa tautia
  • sinulla on koronavirukseen aiheuttamaan tautiin viittaavia oireita
  • sinut on määrätty karanteeniin tai eristykseen altistumisen tai sairastumisepäilyn vuoksi
  • olet saapunut Suomeen ulkomailta 14 päivän sisällä ja olet omaehtoisessa karanteenissa (voit lyhentää karanteenia 2 testillä THL:n ohjeiden mukaisesti).

Osallistumalla kilpailuun kilpailija sitoudut noudattamaan PDGA:n vastuulauseketta (https://www.pdga.com/event-director-covid-19-acknowledgement)

Pro-Tourin sivut: https://protour.frisbeegolfliitto.fi/