Liiton ohjeistukset kilpailunjärjestäjille, pelaajille ja seuratoimijoille 1.6. alkaen valmistuneet

SFL:n hallitus on laatinut ohjeet kilpailuiden järjestämiseen ja niihin osallistumiseen sekä muuhun seuratoimintaan liittyen. Ohjeistukset ovat voimassa toistaiseksi. Kilpailutoimintaa pystytään jatkamaan 1.6.2020 alkaen erityisjärjestelyin.

Ohjeistus kilpailunjärjestäjille, pelaajille ja muuhun seuratoimintaan:

Sivustolle on myös päivitetty kilpailunjohtajille erilliset ohjeet PDGA-sanktioitavien kilpailuiden hakemiseen, sekä tapauksiin, joissa jo haettu kilpailu on merkitty PDGA:n tietoihin merkinnällä CANCELLED, POSTPONED tai RESERVED.

SFL:n laatimat ohjeet täydentävät Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen ja opetus- ja kulttuuriministeriön 14.5.2020 antamaa ohjetta koronavirustartuntojen ehkäisemisestä sekä PDGA:n antamia vaatimuksia kilpailuille COVID19-pandemian aikana. Aluehallintovirastot ovat tehneet kesäkuun osalta päätökset esimerkiksi kokoontumisrajoituksista THL:ltä ja OKM:ltä saamiensa ohjeiden pohjalta. AVI:t tekevät päätöksensä aina yhdeksi kuukaudeksi kerrallaan.

Kilpailunjärjestäjien on noudatettava kaikkia näitä ohjeita ja määräyksiä tapahtumissaan. Myös kilpailuihin osallistuvien pelaajien on sitouduttava noudattamaan yhteisiä ohjeita. Kilpailunjärjestäjän ohjeet sekä Olympiakomitean seuratoiminnan ohjeet toimivat myös suosituksina seurojen muun toiminnan järjestämisessä.

SFL jatkaa edelleen tilanteen seuraamista. Mikäli epidemiatilanne ja sen myötä viranomaisohjeistukset muuttuvat, muutetaan niiden pohjalta myös liiton ohjeistuksia.

Ilmoittautumiset Amateur Series -SM-karsintakilpailuihin ja sekaparifrisbeegolfin SM-kilpailuihin käynnissä

Tällä hetkellä käynnissä on ilmoittautumisia useisiin Amateur Series -SM-karsintakilpailuihin sekä sekaparifrisbeegolfin SM-kilpailuihin. Nykylinjausten pohjalta kilpailut toteutuvat suunniteltuina ajankohtinaan. Kilpailumuotojen mahdolliset muutokset koordinoidaan suoraan kilpailunjärjestäjien kanssa, jotka tiedottavat muutoksista suoraan kilpailuinfoissaan.

Amateur Series -SM-karsintakilpailut vuonna 2020:

Sekaparifrisbeegolfin SM 2020:

Yläbannerin kuva: SFL / Marika Salmi