SFL:n kevätkokous siirtyy myöhempään ajankohtaan

SFL:n hallitus on päättänyt siirtää sunnuntaille 29.3.2020 koolle kutsutun sääntömääräisen kevätkokokouksen koronavirustilanteen vuoksi.

Suomen hallitus on antanut ohjeistuksia koronavirustilanteeseen liittyen. Maanantaina 16.3.2020 annettujen linjausten myötä julkiset kokoontumiset on rajoitettu kymmeneen henkilöön, ja kansalaisten suositellaan välttämään tarpeetonta oleilua yleisillä paikoilla. Lisäksi monenlaiset valtion ja kuntien harrastuspaikat ja -tilat sekä järjestöjen kokoontumistilat on suljettu. Suomen hallituksen antamat linjaukset ovat voimassa 13.4.2020 saakka.

SFL:n hallitus on päättänyt siirtää sääntömääräisen kevätkokouksen myöhemmin ilmoitettavaan ajankohtaan. Kokous oli tarkoitus järjestää sunnuntaina 29.3.2020. Syynä siirtoon ovat koronavirustilanteen aiheuttama terveysriski ja viranomaisten linjaukset. Lisäksi etäyhteyden käyttäminen kokouksessa vaatii oman sääntökirjauksensa eli jos sitä ei ole, kokousta ei voi järjestää etäyhteyden kautta. Aiheeseen liittyen ohjeistusta lajiliitoille ja seuroille muun muassa sääntömääräisten kokousten osalta tarjoaa muun muassa Olympiakomitean tiedote.

Tilannetta tarkastellaan 13.4.2020 jälkeen uudelleen ja pyritään päättämään tällöin kokoukselle uusi ajankohta. Kokous kutsutaan koolle viimeistään 14 päivää ennen kokousajankohtaa liiton verkkosivuilla.

Liiton koronavirustilanteeseen liittyvät päivitykset löytyvät kootusti tältä sivulta.