Koronavirus — liiton päivitetty ohjeistus 16.3.2020

Suomen hallitus on linjannut tänään lisätoimenpiteistä koronavirustilanteen hoitamiseksi Suomessa.

Valtioneuvoston linjaamat toimenpiteet ovat voimassa 13.4.2020 saakka. Valtioneuvoston tiedotteen toimenpiteistä voi lukea täältä.

Linjausten myötä julkiset kokoontumiset rajoitetaan kymmeneen henkilöön sekä suositellaan välttämään tarpeetonta oleilua yleisillä paikoilla.

PDGA-kilpailut perutaan tai siirretään 13.4. asti

Viime viikolla SFL:n hallitus linjasi, että kaikki SFL:n alaiset, Suomessa järjestettävät PDGA-sanktioidut kilpailut perutaan tai siirretään myöhempään ajankohtaan aikaväliltä 13.3.-5.4.2020. Uuden linjauksen myötä tämä ulotetaan jatkumaan 13.4.2020 saakka.

Aiemmin julkaistujen, peruutettujen/siirrettyjen kilpailuiden listalle lisätään näin ollen seuraavat sanktioidut kilpailut:

• Sibbe Liiga #1 (1. osakilpailu), 9.4.
  • Prodiscus Easter Open, 10.-12.4.
  • Startti Amateurs, 11.4.
  • Startti Masters, 12.4.
  • Kiperin AM pääsiäiskisa, 12.4.
  • Startti Pro, 13.4.
  • NBDG Easy Ristikivi, 13.4.

Toimintaohjeet:

• SFL peruu ajanjaksolle osuvien kilpailuiden PDGA-sanktioinnit. Peruutetuista kilpailuista ei peritä liiton toimesta sanktiointimaksuja. Mikäli järjestäjä haluaa perumisen sijaan järjestää tapahtumansa jonakin toisena ajankohtana, pyydämme asiasta pikaista yhteydenottoa ensisijaisesti sähköpostitse: toiminnanjohtaja@frisbeegolfliitto.fi
  • Kilpailunjohtajien tulee ottaa yhteyttä kilpailuun ilmoittautuneisiin pelaajiin ja kertoa perumisesta tai siirtämisestä. Ilmoitukseen on hyvä liittää linkki liiton tiedotteeseen.
  • Kilpailuiden osallistumismaksut tulee palauttaa osanottajille. Mikäli kilpailua ei peruta vaan se siirretään, mutta pelaaja ei halua osallistua uuden ajankohdan tapahtumaan, tulee maksu palauttaa.
  • Suosituksemme kilpailuun liittyvien hankintojen (esimerkiksi palkinnot) osalta on se, että ne käytetään seuran tai muun kilpailunjärjestäjän toimesta myöhemmin järjestettävissä kilpailuissa.
  • Mikäli seura on tehnyt hankintoja, joita ei voi myöhemmin enää hyödyntää tai palauttaa kustannuksitta (esimerkiksi tarkkoja kaiverruksia sisältävät pokaalit, tilavuokrat), voi seura ottaa asian tiimoilta yhteyttä liittoon. Liitto on valmis avustamaan seuroja tällaisten, todennettavissa olevien järjestelykulujen kattamisessa.

Liiton alaiset PDGA-sanktioidut kilpailut 14.4.-31.5.

Aikavälillä 14.4.-31.5. järjestettävien kilpailuiden osalta SFL seuraa ja arvioi erittäin kiinteästi tilanteen etenemistä ja aiheesta annettavaa viranomaistiedotusta. Mahdollisista rajoituksista tiedotetaan seuroja ja muita kilpailunjärjestäjiä sekä yleisesti liiton nettisivuilla välittömästi.

Seuroilla ja muilla kilpailunjärjestäjillä on mahdollisuus siirtää myöhemmäksi sekä perua kilpailuja aikaväliltä 14.4.-31.5.2020 ilman seuraamuksia. Perumis- ja siirtämistapauksissa pätevät samat toimintaohjeet kuin edellä.

Vaikutus muuhun toimintaan

Valtiohallinnon antamia kokoontumisrajoituksia ja muita ohjeistuksia on luonnollisesti noudatettava jäsenseurojen muussakin toiminnassa, kuten viikkokilpailuissa ja muissa tapahtumissa. Seurojen on myös tärkeää seurata THL:n sekä oman toimialueen kuntien asettamia ohjeita ja rajoituksia.

Liiton sääntömääräinen kevätkokous oli suunniteltu järjestettäväksi 29.3. Helsingissä. Kokous tullaan joko perumaan ja järjestämään ylimääräisenä liiton kokouksena myöhemmin keväällä, tai mahdollisuuksien mukaan siirtämään etäyhteydellä järjestettäväksi. Kokoukseen liittyvistä muutoksista tullaan tiedottamaan jäsenseuroja sekä yleisesti liiton nettisivuilla.