Uusinta: Ohjeita lisenssin hankintaan ja kilpailuiden selaamiseen

Kuinka liityn SFL:n jäsenseuran jäseneksi? Mistä kilpailulisenssin ja vakuutuksen voi ostaa? Entäpä missä ilmoittaudun mukaan liiton kilpailuihin? Vastauksen näihin ja muutamaan muuhun kysymykseen löydät tästä artikkelista.

Hanki kilpailulisenssi ja OP:n Sporttiturva Suomisportista

Osallistuakseen SFL:n alaisiin kilpailuihin, on pelaajalla oltava voimassaoleva kilpailulisenssi. Tämän vuoden lisenssimyynti on käynnistynyt vilkkaasti, ja tähän mennessä kaudelle 2019 on ostettu Suomisportista jo reippaasti yli 2 000 lisenssiä.

Poimintoja:

• Lisenssin ostajan on oltava SFL:n jäsenseuran jäsen. SFL:n jäsenrekisterinä toimii Suomisport-järjestelmä, jossa jäseneksi liitytään joko ostamalla palvelusta seuran jäsenyyden, tai vaihtoehtoisesti seuran yhteyshenkilö lisää sinut jäseneksi järjestelmään. Myös lisenssit ja vakuutukset ostetaan Suomisportista.
  • Vuodelle 2019 Suomisportissa on myynnissä aikuisten ja junioreiden kilpailulisenssit. Kumpikin lisenssi pitää sisällään lisenssivuoden PDGA-jäsenyyden. PDGA-jäsenyydet uusitaan kullekin pelaajalle liiton toimesta SFL:n lisenssin ostamisen jälkeen. Tämänhetkinen viive PDGA-jäsenyyksien käsittelyssä on 0-4 päivää.  Huom! PDGA-jäsenyyden ostaminen suoraan PDGA:lta ei vaikuta lisenssin hintaan.
  • Lisenssin ostamisen yhteydessä (tai jälkikäteen) voi Suomisportissa voi ostaa myös OP:n Sporttiturva-vakuutuksen. Vakuutuksen voi ostaa myös, mikäli ei hanki kilpailulisenssiä. Ohje Sporttiturva-vakuutuksen hankintaan.
  • Muistathan lisätä oman PDGA-numerosi omaan Suomisport-profiiliisi, mikäli näin et ole jo aiemmalla kaudella tehnyt. Vasta lisäyksen jälkeen Disc Golf Metrix -kilpailujärjestelmä kykenee tunnistamaan, että sinulla on olemassa voimassaoleva SFL:n kilpailulisenssi. Kun kaikki on kunnossa Suomisportissa, on viive lisenssin voimassaolon päivittymiseen Metrixissä tämän jälkeen yksi yö.

• Huolehdi myös, että olet täydentänyt Metrixissä profiiliisi oman syntymävuotesi, PDGA-numerosi sekä Suomisportista löytyvän henkilökohtaisen Sportti-ID:si. Nämä tiedot pystyt lisäämään Metrixissä omista asetuksistasi.
  • Jäsenyyden, lisenssin ja vakuutuksen ohjeistukset löytyvät kootusti Lisenssi ja vakuutus 2019 -sivulta Kilpailutoiminta-valikon alta.

Liiton kilpailut Metrixissä

Liiton kilpailuhallintajärjestelmänä toimii Disc Golf Metrix. Metrixistä löytyy paljon erilaisia kilpailuja. Liiton alaisia kilpailuita löydät joko

1. suuntaamalla Metrixiin liiton sivuilta löytyvän linkin kautta tai
  2. lyhytosoitteella http://sfl.dgmtrx.com tai
  3. hakemalla niitä Metrixistä suoraan hakutoiminnolla.

Alla oleva ohjepaketti on lisätty myös pysyvämmin Kilpailukalenteri-sivulle.

Linkki SFL:n nettisivujen (www.frisbeegolfliitto.fi) etusivulta:

Kilpailutoiminta-valikon kautta:

2. Disc Golf Metrixin Kilpailut-sivulta:

1. Valitse ensin ajankohta vasemmalta (esimerkiksi ”kuluva vuosi”, mikäli haluat nähdä kaikki kuluvan vuoden kilpailut).

2. Valitse tämän jälkeen ”Seura ja liitto”-valikon alta ”Suomen frisbeegolfliitto”.

3. Nyt näet kaikki valitsemallesi ajankohdalle liiton alaiset PDGA-sanktioitavat kilpailut. Voit tarkastella kilpailuja ruudukkomuodossa tai vaihtaa näkymän listaukseksi oikeasta yläkulmasta.

4. Valikosta voit vaihdella hakukriteerejä haluamallasi tavalla (esimerkiksi rekisteröitymisaika, haku seuran mukaan, haku kilpailutyypin tai radan mukaan).