Frisbeegolfin Sporttiturva-vakuutus on nyt myynnissä

Edellisvuosilta tuttu frisbeegolfin Sporttiturva-vakuutus vuodelle 2019 on nyt myynnissä Suomisportissa.

Frisbeegolfin OP:n Sporttiturva-vakuutuksen hinta vuodeksi 2019 on 65 euroa. Vakuutuksessa on omavastuuosuus, suuruudeltaan 100 euroa. Tuoteselosteen mukaisesti  Sporttiturva tulee voimaan 1.1.2019, kun sen maksaa joulukuun 2018 tai tammikuun 2019 aikana. Jos vakuutuksen maksaa myöhemmin, se tulee voimaan maksupäivänä klo 24.00 tai maksuhetkestä. Sporttiturva päättyy 31.12.2019.

Suosittelemme tarkastamaan olemassa olevien tapaturmavakuutusten osalta, mitä ne korvaavat, mikäli lajiliitolla on tarjota lajikohtainen vakuutus. Usein näissä tapauksessa henkilökohtainen tapaturmavakuutus ei korvaa lajisidonnaisia tapaturmia.

Tarkemmat tiedot vakuutuksesta

Tutustuthan huolella vakuutuksen tuoteselosteeseen ja vakuutusehtoihin.

SFL:n kilpailulisenssin hankkiva pelaaja voi ostaa halutessaan itselleen Sporttiturva-vakuutuksen Suomisportista joko lisenssioston yhteydessä tai jälkikäteen. Mikäli olet SFL:n jäsenseuran jäsen, mutta et ole aikeissa hankkia kilpailulisenssiä, voit hankkia itsellesi Sporttiturva-vakuutuksen Suomisportista palvelumaksutoimituksen avulla.

Ohjeet

Pystyt ostamaan Sporttiturva-vakuutuksen järjestelmästä oheisen ohjeen mukaan. Vuoden 2019 jäsenyyksiä, lisenssejä ja vakuutusta koskevat ohjeistuksia päivitetään pysyvästi tälle sivulle.

Vakuutusohjeen sisältö:

• 1) Liity SFL:n jäsenseuran jäseneksi Suomisportissa
  • 2A) Näin ostat vakuutuksen lisenssioston yhteydessä TAI
  • 2B) Näin ostat vakuutuksen lisenssioston jälkeen TAI
  • 2C) Näin ostat vakuutuksen ilman kilpailulisenssiä

1) Liity SFL:n jäsenseuran jäseneksi Suomisportissa

Jäsenyydet lisätään Suomisport-järjestelmään kahdella eri tavalla. Ole suoraan yhteyksissä omaan seuraasi selvittääksesi, kummalla tavalla jäsenyys hoidetaan.

Vaihtoehto A. Suurimmassa osasta seuroja jäsentuotteet on tehty Suomisport-järjestelmään pelaajan itsensä ostettavaksi. Tällöin pystyt ostamaan jäsenyyden joko Suomisport-mobiiliapplikaation avulla tai osoitteessa www.suomisport.fi

(Klikkaa kuvaa nähdäksesi sen suurempana)

Vaihtoehto B. Mikäli jäsenyydet maksetaan seurassanne suoraan seuralle (esimerkiksi tilisiirto) tai jäsenmaksua ei ole, ole yhteyksissä suoraan seuraasi ja ilmoita oma Sportti-ID-numerosi. Tässä tapauksessa seuran yhteyshenkilö lisää jäsenyytesi voimaan Suomisport-järjestelmään.

Kun jäsenyys on kunnossa (tavalla A tai B) ja näkyy korttina Suomisport-profiilissasi, voit hankkia kilpailulisenssin ja/tai Sporttiturva-vakuutuksen.

2A) Näin ostat vakuutuksen lisenssioston yhteydessä

SFL:n kilpailulisenssin pystyy hankkimaan joko Suomisport-mobiiliapplikaation avulla tai osoitteessa www.suomisport.fi. Seuraa applikaation/sivuston ohjeita.

Tilausvaiheen lopussa voit valita, haluatko ostaa lisenssin rinnalle myös Sporttiturva-vakuutuksen.

2B) Näin ostat vakuutuksen lisenssioston jälkeen

Mikäli olet ostanut jo SFL:n lisenssin, voit ostaa halutessasi vakuutuksen sen rinnalle myös jälkikäteen. Vakuutuksen voi hankkia joko Suomisport-mobiiliapplikaation avulla tai osoitteessa www.suomisport.fi.

2C) Näin ostat vakuutuksen ilman kilpailulisenssiä

Myös sellainen SFL:n jäsenseuran jäsen, joka ei hanki kilpailulisenssiä, voi ostaa itselleen Suomisport-vakuutuksen. Tutustuthan vakuutusehtoihin ja tuoteselosteeseen, joissa kerrotaan, millaisissa tilanteissa vakuutus on voimassa. Vakuutuksen ostamiseksi on jäsenen maksettava palvelumaksu 1,5 €, jonka kautta vakuutus avautuu teknisesti Suomisport-palvelussa ostettavaksi kuten lisenssipelaajille.

Seuraathan tarkkaan ohjetta vakuutuksen ostamiseksi ilman kilpailulisenssiä.

1. Kirjauduttuasi Suomisport-järjestelmään (mobiilisovellus tai www.suomisport.fi), siirry lisenssiostokohdasta eteenpäin. ”Osta vakuutus”-linkin takana lisenssitön pelaaja näkee vain Jalkapalloturva-vakuutuksia. Frisbeegolfin ja monen muun lajin osalta on operoitava vakuutusostot operoitava teknisistä syistä lisenssitoiminnon kautta.

(Klikkaa kuvaa nähdäksesi sen suurempana)

2. Valitse avautuvalta sivulta vaihtoehto ”Palvelumaksu pelkän vakuutuksen ostajille”. Palvelumaksu tulee vakuutusmaksun päälle. Palvelumaksu sisältää transaktiokulut Suomisportin palveluntarjoajalle. Huomioithan, että palvelumaksu ei ole kilpailulisenssi, joka oikeuttaisi kilpailemaan SFL:n alaisissa sanktioiduissa kilpailuissa.

(Klikkaa kuvaa nähdäksesi sen suurempana)

3. Seuraavassa vaiheessa lisäät tilaukseesi varsinaisen vakuutustuotteen.