Liitopäivien ja syyskokouksen satoa

Suomen frisbeegolfliiton syyskokous 2017 vahvisti toimintasuunnitelman ja budjetin vuodelle 2018. Poimintoja:

• SFL:n jäsenmaksu 3 euroa aikuisilta ja 2 euroa juniorijäseniltä (2017: 2 eur / 1 eur)
  • Kilpailulisenssin hinta 50 euroa aikuisilta ja 25 euroa juniorijäseniltä (2017: 50 eur / 25 eur)
  • SuomiSport -järjestelmään siirtymisen myötä mm. jäsenyyksien myyntiin ja kilpailumaksuihin tulossa transaktiomaksut
  • Kilpailunjärjestäjän vuosilisenssi kaudella 2018: jäsenseuroille ilmainen ja automaattinen jäsenetu, muille toimijoille hakemuksesta 200,00 eur / vuosi.

Hallitukseen valittiin kaksivuotiskaudelle 2018-2019 äänestyksessä seuraavat henkilöt:

• Markku Kivelä (jatkaa)
  • Kari Lehtisalo (uusi)
  • Mikko Wikman (uusi)

Kokouksen pöytäkirja

Liitopäivät täynnä tohinaa ja asiaa

Turengin Kiipulassa 21.-22.10. järjestetyillä Liitopäivillä pureuduttiin ajankohtaisiin frisbeegolfin kuulumisiin ja suunniteltiin toimenpiteitä toiminnan kehittämiseksi.

2017 Liitopäiville osallistui yli 60 toimihenkilöä ja aktiivia.

Liitopäivien keskiössä olivat uudistuva sääntökirja sekä SFL:n järjestelmäuudistukset, ennen kaikkea siirtyminen SuomiSportin käyttöön. Kantavaksi teemaksi nostettiin myös yhdenvertaisuus.

SFL on aloittanut yhdenvertaisuussuunnitelman kartoittamisen

Lähetämme kaikille jäsenseuroillemme yhdenvertaisuus- ja tasa-arvokyselyn alustavasti 30.10.. Vastausten pohjalta lähdemme rakentamaan työryhmävetoisesti SFL:n yhdenvertaisuussuunnitelmaa. Kuluvan viikon aikana lähetämme kaikille jäsenseuroille tiedotteen hankkeen etenemisestä ja aikataulusta.

Ideoita, näkemystä tai kokemuksia yhdenvertaisuusasioissa?

Mukana yhdenvertaisuustyöryhmään ovat ilmoittautuneet:

• Mikko Kaakinen, SFL toiminnanjohtaja, projektinvetäjä
  • Ari Penttala, SFL puheenjohtaja
  • Nina Kiminki, SFL naisjaosto
  • Antti Taronen, Riihimäen Frisbeegolf ry

Yhdenvertaisuustyöryhmään kaivataan lisää aktiiveja. Kaikki näkemykset ovat erittäin tervetulleita ja pienikin panos auttaa. Mikäli sinulla on kokemusta tai tietoa esimerkiksi frisbeegolfharrastuksen toteuttamisesta eri väestöryhmien, vähemmistöryhmien tai erityisryhmien kanssa, olethan yhteydessä!

Voit ilmoittautua mukaan tai kysellä lisätietoja: toiminnanjohtaja Mikko Kaakinen p. 045 663 5168, toiminnanjohtaja(at)frisbeegolfliitto(piste)fi

Osallistamme jäsenseurojamme yhdenvertaisuussuunnitelman pohjatyöhön talvikauden 2017-2018 aikana.

Liitopäivien iltaohjelmassa oli myös jännitystä tihkunut joukkueputtikisa, jonka aikana sivuttiin mm. teemoja yhdenvertainen varustelu, tulosmanipulaatio, doping, henkiset valmiudet ja frisbeespirit 😉

SuomiSport tulee, onko seurasi valmis?

Liitopäivillä esiteltiin SuomiSport -järjestelmän rakennetta ja ominaisuuksia. Yhteisesti todettiin, että käyttöönoton lähestyessä on tarpeen tarjota yksityiskohtainen ohjeistus seuratoimijoille järjestelmän käyttöönottoa varten.

Odotamme vielä järjestelmän viimeisiä teknisiä valmiuksia ennen jäsenrekisterin siirtämistä SuomiSportin alle. Tiedotamme jäsenseuroja asiasta SFL:n verkkosivuilla sekä jäsenkirjein.

Huom: Jokaisen jäsenseuran tulee

1. toimittaa SuomiSport -migraatiolomake (120/139 seuraa toimittanut tiedot)
  2. allekirjoittaa kahdenvälinen sopimus Maksuturvan kanssa ennen käyttöönottoa. Tätä varten tarvitsette ajantasaisen PRH:n rekisteriotteen (max 3kk vanha ote Patentti- ja rekisterihallituksen otteesta, jossa on ajantasaiset nimenkirjoittajat ja tiedot).

Frisbeegolfille maajoukkueen päävalmentaja

Sunnuntaina lounasajan jälkeen SFL:n puheenjohtaja Ari Penttala ilmoitti uuden nimityksen Suomen frisbeegolfliitossa. Hiljattain allekirjoitetun sopimuksen myötä Suomen frisbeegolfmaajoukkueen päävalmentajana aloittaa 1.1.2018 Kari Lehtisalo.

Keväällä 2017 järjestetyssä huippu-urheilupaneelissa kartoitettiin suuntia kotimaisen huippufrisbeegolfin edistämiseksi. Lehtisalon sopimus on vastaus vuosikausia pohdittuun ja pähkäiltyyn systemaattisen tukirakenteen perustamiseen.

Lehtisalo jatkaa yhteistyössä SFL:n hallituksen ja toiminnanjohtajan kanssa maajoukkuekonseptin kehittämistä. Muun muassa maajoukkueeseen (huippu-urheilutuen piiriin = koordinoitu valmennus) lukeutuvien urheilijoiden määrä ja valinta selvitetään.

Liitopäivien materiaalit

Liitopäivien materiaalit lisätään alkaen tiistaina 24.10. vaiheittain  SFL:n kotisivuille osioon ”Liitopäivät”. Luvassa on ryhmätöiden tuotoksia sekä muun muassa SuomiSport-esittely.

Video: PDGA Europen kurinpitolautakunnan puheenjohtaja Ville Kotamäki esitteli sääntömuutoksia kaudelle 2018 (työversio).

Huom. Seuraava muutos sääntöihin laadittu esityksen jälkeen: OB:n jälkeisten jatkomahdollisuuksien rajoittamiseen PITÄÄ edelleen kysyä lupa PDGA:n Tour Managerilta.