Viimeiset Amateur Series -SM-karsinnat pelataan viikonloppuna

Kesän viimeiset Amateur Series -kilpailut järjestetään 21.-22.7.2018. Samaan aikaan järjestetään kaksi karsintana amatöörien ja junioreiden SM-kisoihin toimivaa Amateur Seriesiä. Tampereella kisataan Epilän frisbeegolfpuistossa Pirkanmaan Frisbeegolfin järjestämässä kisassa. Disc Golf Hyvinkää ja Riihimäen Frisbeegolf järjestävät puolestaan yhdessä kisan, jossa pelataan yhteensä kolmella eri radalla.

Hyvinkää

Kilpailussa pelataan yhteensä seitsemässä eri luokassa. Junioriluokissa pelataan alle 18-vuotiaissa (MJ18) ja alle 15-vuotiaissa pojissa (MJ15). Amatööriluokista kilpailussa pelataan kahdessa ikärajattomassa amatööriluokassa, miesten MA1-luokassa ja naisten FA1-luokassa, sekä yli 40-vuotiaissa miehissä (MA40) ja naisissa (FA40) ja yli 50-vuotiaissa miehissä (MA50).

Kilpailuun on ilmoittautunut mukaan yhteensä 68 pelaajaa. Junioreiden puolella mukaan on ilmoittautunut muun muassa Eetu Jansson (FBG Forssa), joka sijoittui viime vuonna alle 18-vuotiaiden luokassa jaetulle SM-hopealle.

Eetu Jansson sijoittui viime vuonna SM-kilpailuissa Oulussa MJ18-luokan jaetulle SM-hopealle. Kuva: SFL

Kilpailutapahtumia kolmella eri radalla

Kilpailu on kaksipäiväinen ja koostuu yhteensä kolmesta kierroksesta. Kilpailuissa pelataan kolmella, monipuolisesti erilaisia haasteita pelaajille tarjoavalla radalla. Lauantaina kilpaillaan Riutta DiscGolfParkissa Riihimäellä ja Sahanmäki DiscGolfParkissa Hyvinkäällä, ja sunnuntaina Hyvinkään Nummenmäki DiscGolfParkissa.

Riutta DiscGolfPark sijaitsee runsaita korkeuseroja sijaitsevalla paikalla, kun taas Sahanmäen rata on suunniteltu tasaiseen maastoon. Finaalipäivän rata Nummenmäellä on puolestaan vähän korkeuseroja sisältävä, haastava metsärata.

Tulospalvelu ja aikataulu.

Tampere

Kilpailupaikkana toimii Epilän frisbeegolfpuisto. 15-väyläiselle radalle rakennetaan kilpailuiden ajaksi 3 lisäväylää. Amateur Series -kisaformaatin mukaisesti kilpailu koostuu kolmesta kierroksesta.

Tampereella pelattavia amatööriluokkia ovat yli 40-vuotiaat miehet (MA40) ja naiset (FA40), yli 50-vuotiaat miehet (MA50) sekä kaksi ikärajatonta amatööriluokkaa, miesten MA1-luokka ja naisten FA1- luokka. Junioriluokissa pelataan alle 18-vuotiaissa (MJ18) ja alle 15-vuotiaissa pojissa (MJ15) sekä alle 15-vuotiaissa tytöissä (FJ15).

Koko Oulun SM-kilpailuiden FJ15-luokan kärkikolmikko on ilmoittautunut mukaan Tampereen kisaan. Kuva: SFL

FJ15-luokan kisaan ilmoittautunut viime vuoden koko kärkikolmikko

Mukaan on ilmoittautunut 73 pelaajaa. Ilmoittautuneiden joukosta löytyy  tuttuja nimiä viime vuoden SM-kilpailuiden tuloslistoilta. Amatööreissä FA1-luokkaan on ilmoittautunut mukaan muun muassa viime vuonna luokassa SM-vitossijalle sijoittunut, järjestäjäseuraa edustava Marjo Haarala.

15-vuotiaiden tyttöjen luokassa kisaan on taas ilmoittautunut mukaan koko viime vuoden kärkitrio: Anni Mäkelä (Vampulan Urheilijat), Sonja Laine (Jyväskylän Liitokiekkoilijat) ja Sinna Talvensola (Jyväskylän Liitokiekkoilijat).

Tulospalvelu ja aikataulu.