Amateur Series -SM-karsinnat käynnistettiin Muhokselta

SM-karsintana amatöörien ja junioreiden frisbeegolfin SM-kilpailuihin toimiva ensimmäinen Amateur Series -kilpailu pelattiin viikonloppuna 30.6.-1.7. Muhoksella. Kaksipäiväinen kilpailu koostui yhteensä kolmesta kierroksesta Muhoksen Discgolf Parkissa. Kilpailun järjestelyistä vastasi Oulun frisbeeseura.

Kuva: SFL / Jenni Tuomiranta

Kuoksa jatkoi hienoja otteitaan

Viikonlopun kovimmista tuloksista vastasi alle 18-vuotiaiden luokan Kristian Kuoksa (Oulun frisbeeseura), joka pelasi erityisesti avauskierroksensa vakuuttavasti 49 heitolla (7 heittoa alle parin). Kuoksa jatkoi varmoja otteitaan myös kahdella viimeisellä kierroksella ja vei ikäluokan voiton kokonaistuloksella 155 (-13). Luokassa seuraaville sijoille sijoittuivat niin ikään Oulun frisbeeseuraa edustavat Pyry Kuusisto ja Eetu Vähäkuopus.

MJ18-luokan kärki. Kuva: SFL / Jenni Tuomiranta

15-vuotiaissa voiton vei puolestaan Mikael Hautala (DG Kuusamo) 189 (+21) ennen toiseksi sijoittunutta Rasmus Puikkosta (Jyväskylän Liitokiekkoilijat).

MJ15-luokan kärki. Kuva: SFL / Jenni Tuomiranta

15-vuotiaissa tytöissä SM-kisapaikan ja voittajan pokaalin lunasti itselleen Jemina Koskela (Oulun frisbeeseura).

Jemina Koskela. Kuva: SFL / Jenni Tuomiranta

Amatööriluokissa pelattiin tasaväkisesti

MA1-luokan kilpailu Muhoksella käytiin erittäin tasaväkisissä merkeissä. Peräti kolme pelaajaa pelasi lopputuloksissa saman tuloksen 167 heitolla (-1). Kolmikko ratkoi vielä keskinäistä paremmuutta ja pokaalien jaon ratkaisupelillä, jossa Juha Kehusmaa (Oulun frisbeeseura) veti pisimmän korren ennen Eero Sorosta (Oulun frisbeeseura) ja Johan Aholaa (BSC Disc Golf Team, Oulu).

MA1-luokan kärki. Kuva: SFL / Jenni Tuomiranta

FA1-luokassa voittajaksi kruunattiin puolestaan Emma Kivi (Ylivieskan frisbeekarhut) ja toiseksi sijoittui Laura Leppänen (Joen liitokiekko).

FA1-luokan kärki. Kuva: SFL / Jenni Tuomiranta

FA40-luokassa kärkisijojen paremmuusjärjestyksestä nähtiin muutaman heiton marginaalein tiukkaa kamppailua. Marja-Liisa Parviainen (Oulun frisbeeseura) voitti kilpailun ennen Tuula Alatalo-Husseinia (Haapaveden Urheilijat) ja Aila Pirkolaa (Haapaveden Urheilijat).

FA40-luokan kärki. Kuva: SFL / Jenni Tuomiranta

MA40-luokassa viikonlopun parhaan sarjan pelasi Jori Ervasti (Oulun frisbeeseura), ennen toiseksi sijoittunutta Timo Pirkolaa (Pyhäjoen Frisbeeseura) ja Terho Hautalaa (DG Kuusamo).

MA40-luokan kärki. Kuva: SFL / Jenni Tuomiranta

MA50-luokassa kärkisijat ja SM-kisapaikat lunastivat puolestaan Eero Achren (Voimistelu ja Urheiluseura Ruukin Into), Ari Korpela (Kempeleen Frisbeeseura) ja Antero Saarelainen (Vuorelan Veikot).

MA50-luokan kärki. Kuva: SFL / Jenni Tuomiranta

Amateur Series -kisat saavat jatkoa heinäkuussa

Amateur Series -kilpailuja käydään myöhemmin heinäkuun aikana vielä Keuruulla, Tampereella sekä yhdistetty kisa Hyvinkäällä ja Riihimäellä. Junioreiden SM-kilpailut järjestetään 4.-5.8.2018 Jyväskylässä ja amatöörien SM-kilpailut 20.-23.9.2018 Tahkolla.

Tulospalvelu.

Kuvia kilpailusta.