Suomen frisbeegolfliiton Akatemian haku avattu kaudelle 2024-2025

Akatemian haku kaudelle 2024-2025 on avattu. Toimintaan haetaan motivoituneita, tavoitteellisia ja valmennustoimintaan sitoutuvia urheilijoita 2006-2008 syntyneistä pelaajista.

Akatemian leirit

Akatemian toiminta koostuu tulevalla kaudella kolmesta leiristä, jotka järjestetään Eerikkilän Urheiluopistolla. Myös Suomen huippupelaajista koostuva Disc Golf Team Finland järjestää leirityksensä Eerikkilässä.

Leirien ajankohdat:

29.11.-1.12.2024

21.-23.2.2025

4.-6.4.2025

Huippupelaajista koostuva Disc Golf Team Finland järjestää leirityksensä Eerikkilässä. Kuva: SFL.

Akatemia pähkinänkuoressa

Akatemiaan haetaan motivoituneita, tavoitteellisia ja valmennustoimintaan sitoutuvia urheilijoita 2006-2008 syntyneistä pelaajista.

Akatemian tarkoituksena on toimia nuorille urheilijoille ponnahduslautana heidän matkallaan kohti Suomen ja maailman kärkeä. Toiminnassa opetellaan myös ottamaan vastuuta omasta urheilusta tavoitteiden asettelun ja oman harjoittelun suunnittelun avulla. Tämän lisäksi Akatemia tarjoaa hyvän mahdollisuuden nuorille verkostoitua ja tavata kilpakavereitaan harjoittelukauden aikana.

Kaudella 2024-2025 Akatemian leirit sisältävät tuttuun tapaan fysiikkaharjoittelua sekä harjoitteluun tutustumista lajiharjoittelua unohtamatta. Eerikkilän jalkapallohallit mahdollistavat Akatemialle aikaisempaa laadukkaamman lajiharjoittelun talven aikana.

Eerikkilässä on hyvät tilat frisbeegolfin harjoitteluun talvella, joten halusimme tuoda Akatemian ja DGTF:n toiminnan samaan paikkaan. Lisäksi Eerikkilän frisbeegolfrata mahdollistaa lajiharjoittelun myös ulkona, mikäli sääolosuhteet ja lumitilanne sallivat”, summaa liiton nuoriso- ja koulutuskoordinaattori Leo Piironen.

Akatemian leirit päätettiin tuoda samaan paikkaan Suomen huipuista koostuvan DGTF:n kanssa. Kuva: SFL.

Läpimurron tehneet pelaajat kertovat kokemuksiaan Akatemiasta

Viime vuonna läpimurron tehneet Onni Ruusunen, Onni Arminen , Sonja Laine ja Elias Luukkonen kertoivat kokemuksiaan Akatemian toiminnasta SFL:n haastattelussa.

Sonjan, Eliaksen ja Onnien haastattelun voit lukea täältä.

Hakeminen

Akatemian hakemukseen pääset tästä linkistä

Akatemian haku on auki 27.9.-27.10.2024 välisenä aikana. Valinnoista tiedotetaan Suomen frisbeegolfliiton verkkosivuilla alustavasti viikolla 45 ja valittuihin ollaan yhteydessä sähköpostitse.

Lisätietoja Akatemiasta antaa Suomen frisbeegolfliiton nuoriso- ja koulutuskoordinaattori Leo Piironen (leo.piironen@frisbeegolfliitto.fi).