SM-kilpailujen kilpailunjärjestäjähaku kausille 2025-2027

SFL hakee järjestäjiä vuosien 2025, 2026 ja 2027 SM-kisoille.

Kilpailuja haetaan erillisellä verkkolomakkeella. Hakuaika päättyy 3.11.2024.

Vuonna 2025 on tarkoituksena järjestää kahdeksan SFL:n alaista SM-kilpailua. Vuoden 2025 Frisbeegolfin SM-kilpailut (MPO, FPO) järjestetään Heinolassa, järjestelyistä vastaa paikallinen seura Lords of Disc Golf.

SM-kilpailuiden 2024 järjestäjähaun yhteydessä vahvistettiin seuraavien kisojen järjestäjätahot ja paikkakunnat:

• Frisbeegolfin SM – masterit 2025, Saarijärvi, Saarijärven frisbaajat
  • Frisbeegolfin SM – juniorit 2025, Raasepori, Mustion väyläkiiturit
  • Parifrisbeegolfin SM 2025, Keuruu, Mandon Kiertäjät
  • Frisbeegolfin SM – amatöörit 2025, Jyväskylä, Flippy Sports & Jyväskylän Liitokiekkoilijat
  • Frisbeegolfin SM 2026, Joensuu, Joen Liitokiekko

Muille kausien 2025 ja 2026 SM-kilpailuille sekä vuoden 2027 Frisbeegolfin SM-kisoille haetaan nyt kilpailunjärjestäjiä. Hakuaikaa on su 3.11.2024 asti.

SM-kisoja voi hakea SFL:n jäsenseura tai lisensoitu kilpailunjärjestäjä. Myös yhteishakemukset seurojen tai lisensoitujen kilpailunjärjestäjien kanssa ovat tervetulleita.

Hakemukset useamman SM-kisan samanaikaiselle järjestämiselle ovat mahdollisia ja niitä jopa painotetaan vertailussa. Yhtä aikaa voidaan järjestää SM-kisoja, joissa ei ole samoja luokkia.

Kisajärjestäjävalinnat tehdään marras-joulukuussa. Valinnat perustuvat hakemusten meriitteihin ja alueelliseen kattavuuteen. Hakemuksia toivotaan etenkin viime vuosina aliedustetuilta alueilta kuten Pohjois-Suomesta.

Hakemus

Kilpailuja haetaan erillisellä verkkolomakkeella: SM-kisojen hakulomake ja lisäksi hakemusta voi halutessaan täydentää sähköpostitse (toiminnanjohtaja@frisbeegolfliitto.fi).

Hakemus tulee lähettää viimeistään su 3.11.2024.

Lisää kaikista SM-kisoista osoitteessa: www.frisbeegolf-sm.fi

Huom. kilpailujen tekniset yksityiskohdat, kuten formaatti ja luokat tarkennetaan ennen kilpailukauden alkamista. SM-kisojen toimintakäsikirjaan saattaa tulla myös päivityksiä. Etenkin vuosien 2026 ja 2027 kisojen osalta muutokset ovat todennäköisiä.

Haettavat kisat

SFL hakee kilpailunjärjestäjiä seuraaville vuoden 2025 SM-kilpailuille:

• Joukkuefrisbeegolfin SM
  • Sekaparifrisbeegolfin SM
  • Frisbeen pituusheiton SM

SFL hakee kilpailunjärjestäjiä seuraaville vuoden 2026 SM-kilpailuille:

• Frisbeegolfin SM – masterit
  • Frisbeegolfin SM – juniorit
  • Joukkuefrisbeegolfin SM
  • Parifrisbeegolfin SM
  • Sekaparifrisbeegolfin SM
  • Frisbeegolfin SM – amatöörit
  • Frisbeen pituusheiton SM

SFL hakee kilpailunjärjestäjiä seuraaville vuoden 2027 SM-kilpailuille:

• Frisbeegolfin SM

Tietoa SM-kisoista

Frisbeegolfin SM-kisojen rakenne, säännöt, vaatimusmäärittelyt, järjestämisprosessi sekä eri toimijoiden vastuut prosessissa kuvataan SM-kisojen toimintakäsikirjassa. Toimintakäsikirja toimii pohjana kilpailunjärjestäjän oman projektisuunnitelman laatimisessa, ja muistilistana projektin aikana. SFL varaa oikeuden muuttaa kaikkia määritelmiä. SFL tekee kunkin SM-kisajärjestäjän kanssa erillisen sopimuksen kilpailun järjestämisestä, missä on määritelty myös esimerkiksi kaupallisten ja mediaoikeuksien omistajuus. SFL:llä on oikeus myydä esimerkiksi kaikki SM-kilpailut kattavia kumppanuuksia ja tarjota yhteistyökumppaneilleen tapahtumanäkyvyyttä.

Kunkin kisan kisakohtaiset määrittelyt, kuten luokat ja luokkakohtaiset kiintiöt, päivitetään tarvittaessa toimintakäsikirjaan kilpailukauden päätyttyä kuluneen kauden pelaajamäärien ja -tilastojen pohjalta.

Kilpailunjärjestäjä sitoutuu lukemaan ja noudattamaan käsikirjan periaatteita. Toimintakäsikirjan määritelmät ovat ohjeita ja niistä voidaan tarvittaessa poiketa erikseen kilpailunjärjestäjän ja SFL:n kesken sovittaessa.

Ensisijaisesti haetaan järjestäjiä vuodelle 2025, mutta hakea voi myös jo vuosien 2026-2027 kilpailuja. Lisäksi jos samaan kisaan tulee useita hakemuksia, voidaan valitsematta jääneelle tarjota seuraavan vuoden kilpailua. Kilpailujen ajankohdat koordinoidaan liiton kanssa valintojen jälkeen.

Frisbeegolfin SM 2027

Luokat: FPO, MPO
4 kilpailupäivää

Frisbeegolfin SM – juniorit 2026